Библиотека

Насим Николас Талеб: Црни лабуд

Нова БИБЛИОТЕКА доноси причу о утицају невероватних збивања, кроз одломак из књиге Црни лабуд, Насима Николаса Талеба

Култура науке

Блистави ум Џона Неша

Нобеловац Џон Неш, чији је живот приказан у познатом холивудском филму Блистави ум, трагично је преминуо у 86. години живота

Свемирски брод Земља

Савременик будућности: Николаj Фjодоров и руски космизам

О неоправдано запостављеним мислиоцима

Бројеви

Пи

Када су одредили вредност броја π, математичари су извели бројне обрасце које никако нису могли претходно да поставе. Назвали су га Пи – π, као почетно слово грчке речи периметар, што значи мерити около

Радионице

ЦПН радионица о међународним пројектима

ЦПН Вас позива да се пријавите на прву бесплатну радионицу за обуку финансијских менаџера међународних пројеката у Србији

ЦЕРН

Рекорд у ЦЕРН-у

Током ноћи 20. маја, протони у Великом хадронском сударачу (LHC) су по први пут сударани  при рекордноj енергиjи од 13TeV

Открића

Преваранти из саване

Како су, и да ли су, социобиологија и еволуциона психологија, као два истраживачка програма која се донекле поклапају, превазишла контроверзе и критике које су се нашле на путу њихове личне еволуције

Трибине

Тјурингово математичко наслеђе

Tрибина у оквиру манифестације М3 ”Алан Тјуринг: Математика – криптологија – рачунари” одржаће се у петак, 22. маја у 18 часова на Kоларцу

ИЗЛОЖБЕ

Београдска недеља архитектуре

У Београду се од 7. до 30. маја на неколико локација одвија БИНА, а један од партнера је, као и сваке године, Центар за промоцију науке

Бестијаријум

Отровни мед

Иза загонетног имена “луди мед”, како га је називао Плиније због транса у који су западали његови конзументи, крије се нарочита врста меда, посебно занимљивог због својих психоактивних и токсичних својстава

Бројеви

Планкова константа

Макс Планк је уочио да је енергија емитованих светлосних честица била пропорционал учесталости њихових осцилација. Ова идеја променила је ток физике

ИЗЛОЖБЕ

Уметност астрофизике

У Студентском културном центру, у понедељак 18. маја u 18h, ЦПН отвара изложбу Art(O)Physics у оквиру Маја месеца математике

Хомо економикус

Неуспели економски експерименти

Нови текст у рубрици ХОМО ЕКОНОМИКУС доноси преглед земаља које су покушале да се изборе са горућим проблемима уз помоћ екстремних економских мера

ХОРИЗОНТ ЧЕТВРТКОМ

Сарадња са Немачком

У четвртак, 21. маја, у 15 часова, Министарство просвете, науке и технолошког развоја, уз подршку ЦПН-а, организује представљање прилика за сарадњу са Немачком

РАДИОНИЦЕ

Математика на Калемегдану

У оквиру Фестивала пролећа, ЦПН на Калемегдану 30. маја организује радионице које повезују математику и уметност

Макензијева, 24