научни круг

Изложба “Астероиди, мали камени светови”

У четвртак 20. децембра, у 18 часова, у Галерији науке и технике САНУ биће отворена изложба „Астероиди, мали камени светови”

Скривени екосистем Земље

Научници су открили огроман подземни екосистем са милијардама микроорганизама, двоструко већи од светских океанa

научни круг

Србија постала члан ЦЕРН-а

Србија је постала 23. пуноправна чланица Европске организације за нуклеарна истраживања (ЦЕРН), саопштила је Влада Србије у петак

Саобраћај и алергија

Колико ваздушна струјања наших аутомобила и камиона поспешују ширење амброзије?

Резултати Јавног позива

Центар за промоцију науке објављује прелиминарну ранг-листу пројеката промоције и популаризације науке у категорији 4 којима су додељена средства за 2018. годину

OТКРИЋА

Зашто порторикански мајмуни постају – жути

Истраживачи верују да мајмуни случајно уносе пестициде у свој организам, чему у прилог иде чињеница да фарме на овом централноамеричком острву у последњих неколико година користе све више ових супстанци

у центру

Предавање: Деца научници

Центар за промоцију науке припремио је предавање „Деца у науци – како и зашто кренути ‘тежим путем’?”, које ће одржати Сара Милошевић, ученица трећег разреда Гимназије у Инђији. Предавање је заказано за 14. децембар, у 18 часова, у просторијама Мејкерс спејса Научног клуба Београд

Излазак из таме

Како су сисари након нестанка диносауруса почели да мењају животне навике

генетика

Мистерија генетички модификованих девојчица из Кине

Вест о генетички модификованим ембрионима из Кине не престаје да шокира свет, научну заједницу, али и саму Кину. На етичке и правне последице по (пре)амбициозног научника још се чека

Јaвни позив за категорију 4

Центар за промоцију науке позива сва заинтересована научна, научностручна друштва, школе, центре за стручно усавршавање, удружења и друге организације да пошаљу пријаве за финансијску подршку пројектима промоције науке

у центру

Курс из електронике

Центар за промоцију науке у оквиру Мејкерс спејса организује децембарски курс електронике за све заинтересоване средњошколце, студенте и остале које интересује ова област

клима

Ритам падавина

Половина укупне годишње количине воде падне у свега 12 дана

О оптимизованој поезији у Галерији Полет

У Галерији Полет, у среду, 5. децембра, у 19 часова, одржава се разговор о изложби art+science+makers, уз представљање резултата радионице ”Оптимизована поезија”

генетика

Пројекат кодирања сваке више врсте

The Earth BioGenome Project планира да секвенцира 1,5 милиона генома, што ће вероватно коштати 4,7 милијарди долара

открића

Одакле долазе амерички староседеоци?

Најновије студије показују да је насељавање америчких континената почело пре око 13.000 година, са невероватним миграцијама између севера и југа