Нотр Дам – катедрала под лупом научника

Прошлогодишњи пожар у најпознатијој европској катедрали историчарима уметности пружа несвакидашњу прилику – да напокон мало боље проуче њену унутрашњост.

На трагу конквистадорских бродова

Мексички археолози недавно су пронашли два гвоздена сидра за која верују да су остаци бродова шпанског освајача Eрнана Кортеса

Зелени водич ЦПН-а за 2020. годину

Набавите календар којим пружамо подршку борби против глобалног загревања, загађења ваздуха, пластике… и свакодневно мислимо о очувању екосистема, биодиверзитета и наше животне средине!

Неолитске кашике

Домаћи истраживачи недавно су открили да су током млађег каменог доба родитељи бебе хранили користећи кашике направљене од костију – а бебе су и тада обожавале да их глођу и грицкају

Открића

10 најзначајнијих људи у науци у 2019. (III део)

Биоетичарка, имунолог, физичар и тинејџерка која је подигла свет на ноге заузимају последња четири места на листи престижног часописа Nature

У центру

Елементи 19

Зимски број Елемената, који ће се од сутра наћи на киосцима и у боље опремљеним књижарама широм Србије, доноси вам, између осталог, одговоре на питања зашто оговарамо, могу ли роботи да гласају, јесмо ли икада сами код куће, како је лед променио наш свет и колико је математика важна за Борхесово стваралаштво

Открића

10 најзначајнијих људи у науци у 2019. (II део)

Еколошкиња, борац против еболе и палеоантрополог такође се налазе на традиционалној листи часописа Nature

Открића

10 најзначајнијих људи у науци у 2019. (I део)

Од једног времешног али борбеног физичара и астрофизичарке до неуролога који је редефинисао живот и смрт, реномирани научни часопис Nature доноси причу о херојима који су задужили науку у години за нама

Како је „лоша срећа“ отерала неандерталце са Земље

Нова студија холандских истраживача сугерише да неандерталце није нужно отерала инвазија хомосапијенса пре 40.000 година, већ нешто друго

Открића

Два откуцаја у минуту – то може само срце плавих китова

Открића

Шта кажу компјутерске науке о славном Молијеру?

Кратко и једноставно: да је заиста сам писао сва своја дела.

РАДИО

Новогодишњи Радио Елементи

У недељу, 29. децембра, у подне, у емисији Радио Елементи рекапитулираћемо 2019. годину, разговарати о темама које су нам биле важне и најавити неке узбудљиве програме које ЦПН припрема у 2020. години

У Центру

Дискусија о могућностима вештачке интелигенције

У петак, 20. децембра, у 17 часова, у Научном клубу разговараћемо о вештачкој интелигенцији: да ли нам она оставља право на избор? Да ли може да поштује законе? Како стојимо са етиком када је реч о вештачкој интелигенцији?

У Центру

Панел у Научном клубу о квалитету ваздуха

Београд се и претходног викенда нашао на врху листе градова у којима је ваздух прекомерно загађен. Као главни загађивачи наводе се PM 10 и PM 2,5 честице. Одакле оне долазе? Како се и на којим местима мере? Ко их мери? О томе разговарамо на панелу у Научном клубу, у петак, 13. децембра, у 18 часова.

Коначни резултати Јавног позива