Открића

Шта зубни каменац открива о навикама древних људи

Ако је судећи по новој методи, која анализира остатке дрога у зубном каменцу, могли бисмо да сазнамо много тога

Научни круг

Црне рупе: трагом геометрије невидљивог

Нобелов комитет одлучио је прошле године да једну половину награде добије Роџер Пенроуз (1934), енглески теоријски физичар, за немерљив теоријски допринос у предвиђању постојања црних рупа. Другу половину награде поделили су астрономи-посматрачи: Андреа Гез (1965) и Рајхнард Генцел (1952), јер су открили да у центру наше галаксије, Млечног пута, дефинитивно постоји супермасивна црна рупа чију су масу успели прецизно да измере

Открића

Откривено двоструко порекло космичке прашине у удаљеном свемиру

Међународни тим истраживача развио је иновативну методу за проучавање великих, масивних галаксија испуњених прашином. Ово откриће баца једно сасвим ново светло на физичке процесе који се одвијају при стварању прашине у овим „гигантима“

Научни круг

Ни један ни други, већ неки трећи: кратка историја открића хепатитиса Ц

Овогодишњу Нобелову награду, осим као признање људима који су извели кључне кораке у успону ка данашњем нивоу знања о вирусу, свакако можемо да схватимо и као подстицај свима који се данас упињу да опаку болест коначно ставимо под контролу

Интервју

Маказе које ће променити свет

Ексклузивно за Елементе: Разговор са Емануел Шарпентје и Џенифер Дудна, добитницама Нобелове награде из области хемије за 2020. годину

Календар за 2021. годину: биодиверзитет у Србији

Преузмите дигитални календар за 2021. годину у коме представљамо разноврсност биодиверзитета у Србији и потребу да о њој бринемо и да је очувамо. Срећна Нова година!

У центру

Елементи 23

Из штампе је изашло ново, зимско издање часописа Елементи!

У центру