У сусрет Ноћи истраживача, Трг Републике у суботу, 17. септембра, постаје улична лабораторија

У сусрет Ноћи истраживача на Тргу Републике код ДНК фонтане  у суботу, 17. септембра, грађане очекују занимљиви експерименти. Од 17 до 19 часова истраживачи ће уз комбиновање науке и игре показати како је могуће искористити свакодневне ствари и играти се науке.

Како од картона и гумене рукавице направити музички инструмент и како провући штапић кроз балон а да не пукне само су неки од експеримената који ће добити научну потпору.

Уз помоћ Циркусфере сви присутни ће имати прилику да виде живе полуге у ваздуху, као и жпнглирање лоптицама, симболичним махунаркама у част 2016. године – Међународне године махунарки.

Сви садржаји су бесплатни, као и у самој Ноћи истраживача која се одржава 30. септембра у 11 градова Србије. Циљ ових догађаја је едукација младих нараштаја и подизање свести о важности науке у свакодневном животу.

У склопу најаве Ноћи истраживача у понедељак, 19. септембра, одржава се и ”Деликатесни понедељак” у КЦ Граду са почетком у 19 часова, а на истраживачком менију су пасуљ и научни сладолед од сувог леда.

Ноћ истраживача финансирана је из програма Хоризонт 2020, који представља највећи програм Европске Уније за истраживање и иновационе делатности, а у оквиру програма Марија Склодовска Кири.

Координатор ReFocus пројеката Ноћи истраживача у Србији је Институт за биолошка истраживања ”Синиша Станковић” са партнерима, Природно-математичким факултетом из Ниша, Центром за промоцију науке и Заводом за заштиту споменика културе из Крагујевца.

Ноћ истраживача 2016.