Школске секције нису само „игралиште“ за ученике већ и за наставнике
Текст: Сташа Бајац
„Школске секције су вид ваннаставних активности у основним и средњим школама намењене заинтересованим ученицима. У активностима школских секција наставници и професори ученицима који су ради да науче и сазнају нешто више на занимљив начин уз модерне педагошке методе пружају актуелне инфомације, упознају их са научним трендовима и дилемама“, за Елементаријум наводи Никола Божић, координатор за сарадњу са образовним организацијама Центра за промоцију науке и вишегодишњи руководилац Одељења математичко-техничких наука и семинара Астрономије у Истраживачкој станици „Петница“.
Као што то бива и у „Петници“, ђаци на секцијама развијају склоности ка дисциплинама које се често не изучавају у основној школи или пак продубљују знања из познатих предмета. Предност ове форме образовања лежи, између осталог, у неформалној атмосфери и дружењу, где деца немају притисак оцењивања и наметнуте дисциплине. Такође, секцију обично похађа мање ђака него што их има у појединачном одељењу на редовном часу, па наставник може квалитетније да им се посвети.
Но, како Никола Божић даље истиче, школске секције нису само „игралиште“ за ученике већ и за наставнике. За њих секције представљају прилику да теме обраде модерним педагошким методама, служећи се притом примерима добре праксе.
Управо да би помогао у развијању ових метода и помогао наставницима у њиховој мисији да инспиришу ученике да шире своје видике и ван редовног школског програма, Центар за промоцију науке је организовао своје прве радионице са наставницима који воде школске секције. Наиме, 16. марта окупили су се наставници са подручја Београда, а 23. марта из целе Србије, када је одржан и семинар на ову ваннаставних активности, а наставници су имали прилику и да размене своја искуства у раду са ђацима у додатној настави.
„Центар за промоцију науке жели да окупи наставнике и професоре који имају ентузијазам да воде или покрену школске секције, како би заједно са Центром организовали различите активности са циљем промоције науке“, закључује Божић.