Though I’m past one hundred thousand miles I’m feeling very still and I think my spaceship knows which way to go… (Space Oddity)

Текст: Љ. Илић, И. Хорват

Годину дана пре смрти Дејвд Боуви добио је признање и ван граница наше планете. Наиме, велики свемирски камен, пречника око 1,6 километара, каталошког назива 2008 YN3, добио је ново име: 342843 Davidbоwie.

342843 Davidbоwie креће се у главном астероидном појасу нашег Сунчевог система, између путања Марса и Јупитера, а пун круг око Сунца направи за око четири и по године. Први пут је био уочен још 2003. године, међутим, тек је 2008. било познато довољно прецизних података о његовом кретању да би се квалификовао као нови астероид.

Открио га је астроном Ф. Хормут са опсерваторије Калар Алто у Шпанији. Уколико бисте желели да посматрате 342843 Davidbоwie, био би вам неопходан професионални телескоп.

Дејвид Боуви, један од најутицајнијих уметника данашњице, познат широм света по свом алтерегу Ziggy Stardust, неколико дана након свог рођендана напустио је овоземаљску каријеру и буквално отишао свемирским путем, онако како је осмишљавао сценарије и током свог пута планетарне славе.

Музичар, песник, плесач, глумац, перформер, сликар… Заиграно прескачући границе и ослушкујући у себи могућности трансформације света у коме живимо, Дејвид Боуви је утицао на невероватан број уметника, истовремено инспиришући и своје фанове да непрекидно преиспитују свет око себе.

За Дејвида Боувија се може рећи да је уметничко дело сам по себи, а његови музички албуми су само плоче на стази његове свестраности.

Ништа природније од тога да кроз универзум и даље крчи пут незаустављиво свемирско тело Дејвид Боуви.

Како пада снег?