Мозак је једна од најсложенијих структура у свемиру, док је опрема која научницима и лекарима помаже у разоткривању тајни људског мозга често веома скупа и недоступна грађанима.

Посетиоце Научног клуба Београд у Ноћи истраживача зато очекују уређаји дизајнирани по уради сам принципу и помоћу којих ће, у реалном времену, моћи да, путем паметног телефона или таблета, прате снимке акционих потенцијала (феномена који настају услед електричне активности ћелија) срца и других мишића у свом телу.

Осим тога, уколико сте сумњичави по питању могућности да својим можданим сигналима утичите на туђе покрете – интерактивни експонат постављен на једном од пунктова означених са Како ваш мозак ради непосредно ће вам уклонити све сумње. Он препознаје електричне сигнале вашег мозга и на основу њихових копија издаје команде мишићима особе са којом сте у експерименту повезани.

Фото: Ана Паунковић

Уређаји које ћете моћи да испробате у прилагођеној лабораторији у Ноћи истраживача резултат су рада познатог америчког неуронаучника Грега Гејџа, са којим Центар за промоцију науке гаји дугогодишњу сарадњу. Током јула месеца је, под Гејџовим менторством, у Научном клубу Београд одржана Летња школа неуронауке, а у току је и припрема штампаног издања огледа: Како ваш мозак ради: неуронаучни експерименти за свакога – из којег ће читаоци имати прилику да сазнају више о основама неуронауке, као и о самим резултатима експеримената који су спроведени током Летње школе.

Неуронаука је релативно млада научна област која подразумева интердисциплинарни приступ и ангажовање инжењера, биолога, физичара, лекара, али и психолога и филозофа – како би многобројне загонетке у вези са функционисањем нашег мозга биле одгонетнуте.

Програм Ноћи истраживача у Научном клубу Београд (Краља Петра 46), у петак, 29. септембра, почиње у 17 сати, а сви заинтересовани грађани-истраживачи могу да осете како је то бити у „лабораторији“ неуронаучника све до 22 сата.