Циљ публикације ,,Каталог интегрисаних сценарија учења”, која је настала у оквиру пројекта Carbon Act, јесте да подстакне укључивање тема о климатским променама у основном и средњoшколском образовању широм Европе. Каталог садржи двадесет три пажљиво одабрана сценарија учења, које су креирали и тестирали пилот-наставници широм Европе. Предложени узраст обухвата децу од 7–8 година до 18–19 година, у зависности од сценарија учења.
Неки од сценарија обрађени у Каталогу су: ,,Чињeнице и митови о клими”, ,,Истраживање климатских промена и решења која пружа соларна енергија”, ,,Биодиверзитет и климатске промене”, ,,Дијета за планету Земљу”, ,,Утицај климатских промена на Буру, здрави ветар Јадранског мора” итд.
,,Ови сценарији, који користе интердисциплинарни приступ, покривају широк спектар тема везаних за образовање о климатским променама, па је сама публикација подељена у четири одељка: наука о клими; eкосистеми и биодиверзитет; изградња отпорности; и одрживи начин живота. Сваки сценариј садржи конкретне примере, активности и ресурсе, и нуди наставницима у основним и средњим школама драгоцене идеје и смернице за спровођење активности повезаних са климатским променама, како на нивоу учионице, тако и на нивоу школе,” наводе аутори Каталога.
У протеклих неколико месеци, пилот-наставници су заједно радили на развоју сценарија учења. Они су учествовали на радионицама за наставнике на национaлном нивоу, које су довеле до креирања неколико интегрисаних сценарија учења о климатским променама – најмање 5 по партнерској земљи. Ови сценарији су потом неколико пута тестирани, модификовани и анализирани, а спроведене су и различите евалуације као и валидација, која је била од огромног значаја:
,,Фаза валидације пружила је увид у искуства наставника са материјалима. Према њиховим речима, ученици су уживали у активностима и били су веома ангажовани током њихове реализације. Наставници су запазили да су ученици много научили кроз Carbon Act сценарије учења, а учешће у пројекту ојачало је свест о глобалним климатским изазовима и побољшало ангажовање на школским часовима,” наводе аутори.
Сваки од 23 сценарија има сличну структуру. Ученици заједно са својим наставницима учествују у пројекту, и до закључака долазе кроз дебате, интерактивне активности и експерименте. Дате су и кључне речи, као и објашњење за ученике којих разреда је сценарио намењен, на који начин може бити интегрисан у наставни план и шта су главни циљеви, као и шта је оно што до краја сценарија ученици треба да науче. Сваки сценарио нуди и следеће: опис активности, које трендове у учењу прати, које вештине за 21. век развија, и начин оцењивања.
Циљ пројекта Carbon Act је да оснажи наставнике широм Европе да делотворно интегришу образовање о климатским променама у своје учионице. Пројекат координира European Schoolnet, а спроводи се у сарадњи са партнерима из Пољске (Институт за геофизику, Пољска академија наука), Србије (Центар за промоцију науке) и Шведске (Регион Гетеборга). Пројeкат је званично почео 1. јануара 2023, а завршава се 31. децембра 2025. године.
Када је о Србији реч, у овом тренутку су примарна циљна група за овај каталог средње пољопривредне школе широм земље, које од претходне године имају изборни предмет Климатске промене у пољопривреди, али без адекватне литературе. Поред пољопривредних школа, наставници природних и изборних предмета, попут Примењене науке и Чувари природе, могу користити ове ресурсе у свакодневној настави.