ЦПН издаје књигу Под Сунчевим ветром ауторки Карин Бријон и Далфине Нагацуке

Текст: Сташа Бајац

„Пре много милијарди година, у хладном свемиру, унутар огромних структура које називамо галаксијама, појавиле су се прве звезде. Међу свим тим галаксијама препознајемо једну спиралног облика. Забачени предео једне од њених грана посебно нас интересује зато што је ту створен Сунчев систем и једини облик живота који за сада познајемо.“ Овим речима почиње Под сунчевим ветром, књига о Сунцу, његовом настанку и интеракцији са планетом Земљом, ауторки Карин Бријон и Далфине Нагацуке, коју ће Центар за промоцију науке, у преводу мр Соње Видојевић, објавити на српском језику.

Следећи уверење да свака научна прича може да се прикаже на занимљив начин, Центар је изабрао да ову књигу уврсти међу своја издања. Наиме, ова узбудљива, али сложена тема представњена је живописним илустрацијама и једноставним језиком. Читалац се кроз Млечни пут креће са лакоћом и успут упознаје са новим појмовима из астрономије. Непознати појмови тако постају познатији, али у исто време још фасцинантнији.

Графички прикази реда величина небеских тела уводе у скоро непојамне размере универзума и раздаљина између планета које свакодневно преваљују нама невидљиве честице. Пошто објасне како су од гаса и прашине настали Сунце и гасовите планете попут Јупитера и Сатурна, ауторке сликовито представљају и како Сунце ствара и емитује енергију и које врсте зрачења одашиље.

Савладавши основне појмове неопходне за разумевање чудесних појава које се одвијају сто педесет милиона километара далеко од наше планете, читалац сазнаје о хемијским процесима који се дешавају унутар Сунца и на његовој површини. Пратећи илустрације, из центра нашег планетарног система, кроз космос се стиже до магнетног поља Земље и ефеката које оно има на нас. На крају пута, читалац разуме како Сунчев ветар носи наелектрисане „комадиће Сунца“, које у магнетном пољу Земље видимо као аурору бореалис, поларну светлост.

Поред објашњења која се тичу главне теме, наелектрисаних честица Сунчевог ветра, ауторке нуде и визуелно богате одговоре и на сродна питања: када су први пут примећене Сунчеве пеге, шта су то сателити, зашто је поларна светлост шарена…

Како саме ауторке на крају књиге закључују, „истраживања других светова ће свакако бити изазови генерацијама које долазе. Изазови које треба достићи су многобројни, зато започнимо тако што ћемо добро упознати нашу звезду”.