Употреба пластичних материјала у свакодневном животу представља важан део глобалне економије, али и велики притисак на животну средину. Истраживачи  из Института за биолошка истраживања „Синиша Станковић“ – Института од националног значаја, Универзитета у Београду, проучавају брашненог црва (Tenebrio molitor) и његову ефикасност у конверзији отпада у биомасу, што је важно у системима циркуларне економије. Различите научне студије упућују на способност брашненог црва да разграђује пластични отпад, као што су стиропор и полиетиленска фолија, док информације добијене од истраживача из ИБИСС-а о хранењу њихових ларви пшеничним мекињама са додатком стиропора и полиетиленске фолије доприносе одрживом развоју и проналажењу решења за смањење количине пластичног отпада.

На  65. Међународном сајму технике и техничких достигнућа, посетиоци су имали прилику да се, поред експонта који су припремили истраживачи из ИБИСС-а, упознају и са радом стручњака са Пољопривредног факултета Универзитета у Новом Саду, који су представили како се инсект Tenebrio Molitor може кориситити у исхрани код људи. Са компанијом Barry Callebaut, за ову прилику развијена је мала серија чоколаде са целим инсектима, док је УНСФА припремила сир са млевеним инсектима.

У протеклом периоду, брашнени црв у улози конверзије отпада у биомаси привлачио је велику пажњу радозналих посетилаца Микрогалерије, која се налази на локацији Краља Петра 46, у самом срцу града.

Позивамо вас да нам се у уторак, 9. априла, придружите у Научном клубу Београд,  да заједно дискутујемо о томе да ли су црви храна будућности и на који начин могу да нам помогну у очувању животне средине. Ваша активна улога у овом разговору допринеће богатству идеја и бољем разумевању ових важних тема.

Учесници панела:

др Лариса Илијин, Одељење за физиологију и биохемију инсеката, ИБИСС

доц. др Милош Петровић, Пољопривредни факултет у Новом Саду

Модерира:

др Марјана Бркић, Центар за промоцију науке

Време: уторак, 9. април, 18 часова

Место: Научни клуб ЦПН-а (Краља Петра 46)

Број места у Научном клубу је ограничен, а пријаве су обавезне.

Формулар за пријаву можете пронаћи ОВДЕ.