Upotreba plastičnih materijala u svakodnevnom životu predstavlja važan deo globalne ekonomije, ali i veliki pritisak na životnu sredinu. Istraživači  iz Instituta za biološka istraživanja „Siniša Stanković“ – Instituta od nacionalnog značaja, Univerziteta u Beogradu, proučavaju brašnenog crva (Tenebrio molitor) i njegovu efikasnost u konverziji otpada u biomasu, što je važno u sistemima cirkularne ekonomije. Različite naučne studije upućuju na sposobnost brašnenog crva da razgrađuje plastični otpad, kao što su stiropor i polietilenska folija, dok informacije dobijene od istraživača iz IBISS-a o hranenju njihovih larvi pšeničnim mekinjama sa dodatkom stiropora i polietilenske folije doprinose održivom razvoju i pronalaženju rešenja za smanjenje količine plastičnog otpada.

Na  65. Međunarodnom sajmu tehnike i tehničkih dostignuća, posetioci su imali priliku da se, pored eksponta koji su pripremili istraživači iz IBISS-a, upoznaju i sa radom stručnjaka sa Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, koji su predstavili kako se insekt Tenebrio Molitor može korisititi u ishrani kod ljudi. Sa kompanijom Barry Callebaut, za ovu priliku razvijena je mala serija čokolade sa celim insektima, dok je UNSFA pripremila sir sa mlevenim insektima.

U proteklom periodu, brašneni crv u ulozi konverzije otpada u biomasi privlačio je veliku pažnju radoznalih posetilaca Mikrogalerije, koja se nalazi na lokaciji Kralja Petra 46, u samom srcu grada.

Pozivamo vas da nam se u utorak, 9. aprila, pridružite u Naučnom klubu Beograd,  da zajedno diskutujemo o tome da li su crvi hrana budućnosti i na koji način mogu da nam pomognu u očuvanju životne sredine. Vaša aktivna uloga u ovom razgovoru doprineće bogatstvu ideja i boljem razumevanju ovih važnih tema.

Učesnici panela:

dr Larisa Ilijin, Odeljenje za fiziologiju i biohemiju insekata, IBISS

doc. dr Miloš Petrović, Poljoprivredni fakultet u Novom Sadu

Moderira:

dr Marjana Brkić, Centar za promociju nauke

Vreme: utorak, 9. april, 18 časova

Mesto: Naučni klub CPN-a (Kralja Petra 46)

Broj mesta u Naučnom klubu je ograničen, a prijave su obavezne.

Formular za prijavu možete pronaći OVDE.