Последњег петка у септембру, и ове године више стотина српских научница и научника из 11 градова и места широм земље одлучило је да одговори на још једну, дванаесту Европску ноћ истраживача у Србији. Разоткривајући научне теорије и експерименте, водећи посетиоце на путовање у далеку прошлост, али и блиску будућност, и приказујући изблиза како изгледају путеви научника и истраживача, Ноћ истраживача ове године одржаће се под слоганом „Озелени науком“.

Храбри млади истраживачи кренуће у авантуру већ данас у научним клубовима Кикинда и Шабац, а током целе недеље откриваће нам како се стиже до учионица под отвореним небом, шта значи здрава храна, али и како се најбрже и најбоље учи од вршњака. Научни клуб Шабац обрадоваће нас радионицом „Робот који прати сунце“ и нагласити зашто је у техничким наукама битан слоган: Уради сам. С друге стране, Кикинда нас води на Толингеров пут указујући на значај и повезаност музике и науке, као и Толингеров неизоставни допринос развоју музичког живота у Кикинди с краја 19. века. Кроз интерактивне садржаје са мултидисциплинарним приступом, посебан акценат је на подизању свести о отворености и значају науке за сваког појединца.

У Београду ће научна забава бити одржана у петак и суботу, а програм ће реализовати Центар за промоцију науке и Институт за биолошка истраживања „Синиша Станковић“. Петак је резервисан за добро утабане стазе Београдске тврђаве, којим ћемо кренути у откривање биљног и животињског света. Још један сегмент нашег истраживања односиће се и на приче о геолошкој прошлости. Са нашим сарадницима геолозима сазнаћемо који се то камен из средњовековног доба налази на Калемегдану, а који кречњак је део спруда који се пружа са најлепше тачке Београдске тврђаве? Након прикупљених података у нашем павиљону правићемо мапу биодиверзитета Калемегдана, а на основу добијених резултата осмишљавати и акције деловања. У паузама научне шетње са нашим истраживачима, припремили смо једну посластицу – игру „Не љути се човече“, која је развијена у Мејкерс спејсу Научног клуба Београд, а инспирисана је управо Београдском тврђавом.

Субота је резервисана за Тржни центар БИГ, где ће вас сачекати низ интерактивних експеримената. Да ли су нам шећери пријатељи или непријатељи, како да направите свог мутанта и ко су заправо чистачи наших река, само су нека од питања на која ћемо заједно одговорити.

Европска ноћ истраживача у Србији финансирана је из програма Хоризонт 2020, који представља највећи програм Европске уније за истраживање и иновационе делатности, а у оквиру потпрограма „Марија Склодовска-Кири“. Овогодишња манифестација у Србији се реализује кроз један пројекат.

Пројекат Reconnect Restart 3 (Research, Connections, Networks and Culture)води Креативно едукативни центар из Новог Сада, а партнери на овом пројекту су Универзитет у Новом Саду,  Удружење научних комуникатора – НАУКОМ, Центар за промоцију науке и Висока техничка школа струковних студија Суботица.

Све информације о садржајима и дешавањима овогодишње Европске ноћи истраживача могуће је проверити на сајту www.nocistrazivaca.rs, као и на Фејсбуку, Јутјубу и Инстаграму.