Први у низу разговора у оквиру Аустријско-српског научног кафеа одржаће се 26. априла, у Научном клубу Центра за промоцију науке, са почетком у 18 часова. Учесници кафеа „Глобална промена – шта можемо да научимо из последњих 250 милиона година геолошке историје Земље“ су проф. др Невенка Ђерић са Рударско-геолошког факултета Универзитета у Београду, и проф. др Ханс-Јирген Гавлик са Универзитета у Леобену, а модератор је проф. др Владица Цветковић са Рударско-геолошког факултета.

Глобална промена представља брзу промену система Земље у антропоцену, актуелној геолошкој ери, као и тренутне катастрофалне утицаје на геосферу, хидросферу и биосферу и сличне неповољне утицаје на животну средину. Лице Земље се трајно мења због константних геолошких и биолошких процеса. У геолошкој историји Земље такве глобалне промене се појављују с времена на време и добро су забележене у седиментним стенама. Током разговора у Научном клубу 26. априла, учесници кафеа ће се детаљно осврнути на глобалне промене документоване у седиментним сукцесијама депонованим у последњих 250 милиона година на нашем подручју, односно подручју Динарида.

Улаз је слободан за све посетиоце. Како бисте присуствовали догађају, неопходно је да најавите присуство до 26. априла на имејл belgrad-kf@bmeia.gv.at. Разговор ће се водити на енглеском језику.

Разговори у оквиру Аустријско-српског научног кафеа покривају најразличитије теме у распону од археологије и физике до климатских промена и демографије. Ови јединствени догађаји су прилика да домаћа јавност завири у свет истакнутих научника из Србије и Аустрије, и да се упусти у дискусију о науци и њеном ширем друштвеном значају и последицама.

————————————–

Аустријско-српски научни кафе:

Научни клуб, Центар за промоцију науке, Краља Петра 46, Београд

Петак, 26. април 2024, у 18 часова

Организатори: Аустријски културни форум Београд и Центар за промоцију науке

Јавни разговор (догађај ће бити сниман и фотографисан)

Улаз је слободан за све посетиоце.

Учесници:

Проф. др Невенка Ђерић ради на Рударско-геолошком факултету Универзитета у Београду. Главне области истраживања др Ђерић су: мезозојске радиоларије, формирање и еволуција басена у контексту тектонских процеса у алпским орогенима Медитерана; историја седиментних стена; офиолити динарско-хеленидског колизионог појаса; палеогеографија мезозоика и геодинамика северо-западног тетијског царства; промет организма у историји Земље.

Проф. др Ханс-Јирген Гавлик ради на Универзитету у Леобену, у Аустрији, и бави се следећим областима: интеграцијом геологије, седиментологије, палеонтологије, биостратиграфије у комбинацији са анализом микрофација и геохемијом, геодинамиком и структурном геологијом (укључујући палеомагнетику) за палеоеколошке и палеогеографске реконструкције, еволуцију басена и процесе формирања депозита. Професор Гавлик има и детаљну експертизу када је реч о еволуцији басена, процесима изградње планина, седиментологији, биостратиграфији плитководног и дубоководног окружења у западном Тетијском царству у време мезозоика.

Научни кафе је јавни догађај чија су врата широм отворена за свакога ко жели да сазна или подели своја сазнања у вези са неком од актуелних научних и технолошких тема. Овај формат присутан је широм света, али је прилагођен различитим културама и поднебљима, укључује локалну заједницу и њој се обраћа. Циљ научног кафеа је да охрабри и оснажи интеракцију, конверзацију и дебату, те да покрене и одржи дијалог између научне заједнице и јавности.