У организацији Министарства науке, технолошког развоја и иновација, Центра за промоцију науке, Астрономске опсерваторије у Београду и Града Прокупља, у Народном музеју Топлице у Прокупљу данас се отвара програм „Најближи свемиру”, који ће трајати од 4. до 6. децембра, а који обухвата низ догађаја на неколико локација; изложбу, радионице, предавања, посете самој станици и астрономска посматрања неба, са циљем подизања свести јавности о значају Астрономске станице Видојевица. Планина Видојевица код Прокупља има најбољу локацију за посматрање ноћног неба у Србији и због те своје јединствености може да постане део светске мреже паркова тамног неба.

На отварању изложбе у Народном музеју Топлице, кроз панорамски приказ Опсерваторије биће представљена Астрономска станица Видојевица, на основу кога ће публика имати прилику да изблиза погледа и упозна најмоћнији инструмент за посматрање неба код нас и један од већих у региону. Посебна вредност астрономске станице Видојевица је њена позиција. Далеко од светла уличних реклама, аутомобила и расвете, телескоп који носи име нашег научника Милутина Миланковића налази се у савршеним посматрачким условима за астрономе, како аматере тако и професионалце. Део поставке употпуњује и карта светлосног загађења у подручју Видојевице, са намером да грађане, становнике околних насеља, као и све посетиоце догађаја подсети на степен светлосне незагађености простора око АС Видојевица и природне таме у непосредној околини опсерваторије, и укаже на неопходност да се очува овај непроцењив ресурс, како за даљи развој истраживања тако и за астрономски туризам.

За ову прилику изложене су астрофотографије, начињене телескопом из Астрономске станице Видојевица које су снимили астрономи, професионалци у истраживању ноћног неба и склопили их у јединствену комбинацију научних чуда и уметничке лепоте неба. Оне нису само визуелно задивљујуће, већ и дубоко научно значајне, јер бележе астрономске појаве које остављају без даха. Путовање кроз бескрајне просторе свемира наставља се кроз цртеже ученика другог разреда ОШ „Свети Сава“ из Београда, као и деце узраста од првог до четвртог разреда ОШ „Милић Ракић Мирко“ из Прокупља, који су под утисцима разговора са својим наставницима и обиласка Опсерваторије креирали своје радове – погледе који су колажирани у једно велико платно. Користећи различите ликовне технике, основци приказују своје виђење далеких светова.

Предавач проф. др Драган Гајић, редовни професор Природно-математичког факултета у Нишу у пензији и председник Астрономског друштва Алфа из Ниша, одржаће првог дана програма, од 14.30 до 15 часова, научнопопуларно предавање „Наши заборављени великани или какав смо то ми народ“, док ће најмлађи суграђани имати прилику да искажу своју креативност и радозналост у радионици „3Д разгледница из свемира“, од 15.40 до 16.30 часова, на којој ће се упознати са Сунчевим системом и планетама.

Узбуђење које произлази из гледања у звездано небо биће доступно свима, ученицима, студентима, грађанству, којима ће Астрономско друштво Алфа из Ниша организовати ноћно посматрање неба са Тргa Топличких јунака, сваког дана, од 17 до 20 часова, док ће у случају лоших временских услова бити организована демонстрација астрономских инструмената у музеју. Ово је уједно и позив на путовање кроз време и простор, подсећање на то колико смо мали у односу на безграничност свемира, али у исто време и колико смо привилеговани тиме да имамо знања и технологију да сведочимо његовој лепоти.

У уторак и среду, 5. и 6. децембра, од 12 до 15 часова, биће организована посета Астрономској станици Видојевица за чланове Планинарских клубова из Прокупља и Ниша, као и за студенте Топличке академије струковних студија из Прокупља.

У уторак, 5. децембра, од 15 часова, за ученике Гимназије најављено је предавање др Дајане Бјелајац са Природно-математичког факултета у Новом Саду, на тему „Парк тамног неба“, а од 16 часова предавање др Милана Милошевића са Природно-математичког факултета у Нишу  и Астрономског друштва Алфа из Ниша на тему „Прве фотографије црних рупа – како видети невидљиво”, у којем ће учествовати ученици Техничке школе.

У среду, 6. децембра, од 15 часова, за ученике Средње медицинске школе биће одржано предавање астронома др Бранислава Вукотића „Свемир у огледалу“, а од 16 часова Друштво Алфа, заједно са др Миланом Милошевићем, одржаће радионицу „Наша звезда –Сунце“, овог пута намењено ученицима Пољопривредне школе.

Током програма промоције и изложбе, која ће за све посетиоце бити отворена до 15. децембра – а која верује у моћ астрономије у повезивању људи, без обзира на узраст или интересовања – Астрономска опсерваторија Видојевица постаће централно место сусрета стручњака и заљубљеника у астрономију.