(АКТУЕЛНО) Амерички научници осмислили систем који би атмосферски угљен-диоксид могао да претвори у гориво
Текст: Н. Здравковић
Шта ако атмосферски угљен-диоксид, тај одбегли производ наших навика, извор глобалног загревања, може бити претворен у гориво? Научници Кери Пинт са Универзитета „Вандербилт“ и Стјуарт Лихт са Универзитета „Џорџ Вашингтон“, направили су систем који CO2 претвара у угљенична нановлакна. Овај изум би могао унети револуцију у свет батерија.
Како два научника кажу, овим изумом атмосферски угљен-диоксид постаје вредан производ, ресурс, а не само нежељена последица. Лихтов пројекат STEP (соларни термални електрохемијски процес) соларном енергијом разлаже угљен-диоксид и од угљеника прави нановлакна у облику цевчица.
Пинт је успешно искористио ова нановлакна као позитивне електроде у литијум-јонским и натријум-јонским батеријама. Пошто STEP разлаже угљен-диоксид, резултат је извор енергије који не само што не повећава емисију CO2, него је чак смањује. Већ звучи превише добро да би било тачно, али Пинт и Лихт тврде да је њихов систем чак врло комерцијално исплатив.
Другим речима, није у питању некакав „зелени“ пројекат који жртвује ефикасност зарад еколошких циљева. Литијум-јонске батерије добијају благи пораст перформанси, док се код содијум-јонских бележи пораст и до 350 одсто. Такође, након два и по месеца рада, батерије са угљеничним нановлакнима нису показивале никакве знаке пропадања.
Пинт и Лихт тренутно виде своје батерије као стандардни извор енергије у електричним аутомобилима будућности. Међутим, ако се њихове тврдње потврде, не би требало да зачуди пробој ових батерија и у друге индустријске сфере. Већ се спомиње електрана која би радила на гас, а емисију CO2 користила да унапређује рад генератора.
Како каже Лихт, добитак у ефикасности генератора би елиминисао потрошњу самог STEP система, и нето резултат би била електрана са 0 (нула) емитованог угљен-диоксида.