(NOVO) U četvrtak, 2. februara, u 15 časova, u EU info centru CPN predstavlja novo izdanje – knjigu „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“

U četvrtak, 2. februara, u 15 časova, u EU info centru Centar za promociju nauke predstavlja novo izdanje – knjigu „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“. Ovo po mnogo čemu jedinstveno izdanje čini 11 originalnih eseja i ilustracija, inspirisanih temama 11 doktorskih disertacija odbranjenih u Srbiji u poslednjih pet godina.

Bogato opremljeni i ilustrovani, „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“ je nesvakidašnji eksperiment u naučnoj komunikaciji i javnom angažmanu. Nastala je sa jasnom namerom da u javnosti otvori temu doktorata – monumentalnog, a u karijeri jednog istraživača verovatno najmanje čitanog naučnog rada.

Urednici knjige i autori svih 11 eseja su Nikola Zdravković, pomoćnik urednika časopisa Elementi i Ivan Umeljić, urednik izdanja Centra za promociju nauke. Knjigu je umetnički opremila Milena Savić, art direktorka časopisa Elementi. Ilustracije su delo 11 ilustratora iz pet zemalja, čime je svaki od eseja i doktorata dobio sopstveni vizuelni izraz.

Promocija knjige EU info centar, Kralja Milana 7, četvrtak, 2. februar, 15 časova, Govore: Ivan Umeljić, Nikola Zdravković

Kaže se da je prosečan broj čitalaca jednog doktorata – samo 1,6, uključujući i autora (!). S tim na umu, knjiga „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“ traga za odgovorom na pitanje: za koga se piše doktorat?

Ako pitamo istraživača, doktorat je namenjen prevashodno mentoru, komisiji i matičnoj instituciji. Za instituciju koja dodeljuje zvanje doktora nauka, disertacija je namenjena istraživaču, kao „obred prelaza“ koji označava da je kandidat spreman za naučnu karijeru.

Javnost, opet, očekuje sveže i verodostojne naučne odgovore na mnoga pitanja od javnog značaja. Samim tim, knjiga „Doktorati u prozi: Ilustrovane priče“ predstavlja javni naučni angažman, osvetljujući neke od tema na kojima mladi istraživači u Srbiji postaju doktori nauka.

Knjiga „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“ je nesvakidašnji eksperiment u naučnoj komunikaciji u kome su učestvovala dva tekstopisca iz Centra za promociju nauke, 11 ilustratora iz pet zemalja i 11 doktora nauka koji su svoje disertacije odbranili u poslednjih pet godina u Srbiji. Cena knjige je 1200 dinara.

Izbor od 11 doktorata ne predstavlja izbor najboljih ili najzapaženijih radova. Autori knjige vodili su se jedinim kriterijumom sa kojim, kao naučni novinari i izdavači, imaju iskustva: radovi su odabrani po svojem društvenom značaju i zanimljivosti.

Među izabranim doktoratima nalaze se istraživanje društvenih mreža metodama fizike kompleksnih sistema, studija genetičke osnove Parkinsonove bolesti u Srbiji, kao i druge teme iz oblasti javnih finansija, razvojne psihologije, etike, kompjuterske dijagnostike, prehrambene tehnologije, energetike, pravne istorije, urbanizma i tipografije.

Svaki od autora ovih uzbudljivih istraživanja je za knjigu „Doktorati u prozi: ilustrovane priče“ napisao kratak komentar ili anegdotu inspirisanu sopstvenim iskustvom pisanja doktorske disertacije.

Sedam zemljolikih planeta