Петак, 19. април 2013, 18 часова, Велика сала СКЦ-a. У оквиру програма трибина, ЦПН је организовао дебату о генима и нацијама

Након изузетне посећености научнопопуларних трибина о продужењу живота, ЦЕРН-у, тамној страни свемира и проласку комете поред Земље, Центар за промоцију науке овог месеца организовао је трибину на тему „Да ли гени имају националност?“.

У разговорусу учествовали угледни и занимљиви гости који, у овом саставу, до сада нису говорили на једном месту: проф. др Александар Трбовић, др Биљана Стојковић, Андреј Старовић и Дејан Илић.

Са убрзаним развојем генетике и освајањем сасвим нових технологија у дешифровању гена и генома, у последњој деценији дошло је до изванредних продора у еволуционој биологији.

Пратећи поједине генске маркере, еволуционисти су данас у стању да погледају дубоко у прошлост и сагледају предачке линије, миграције и саме почетке врсте Homo sapiens, од најстаријих заједничких предака до савремених народа.

Међутим, да ли се заиста, уз генско наслеђе сваког појединца, у генетичком времеплову виде и данашње политичке групе као што су народи или нације?

Истражите више на ЦПН сајту како је протекла трибина “Да ли гени имају националност“?