Petak, 19. april 2013, 18 časova, Velika sala SKC-a. U okviru programa tribina, CPN je organizovao debatu o genima i nacijama

Nakon izuzetne posećenosti naučnopopularnih tribina o produženju života, CERN-u, tamnoj strani svemira i prolasku komete pored Zemlje, Centar za promociju nauke ovog meseca organizovao je tribinu na temu „Da li geni imaju nacionalnost?“.

U razgovorusu učestvovali ugledni i zanimljivi gosti koji, u ovom sastavu, do sada nisu govorili na jednom mestu: prof. dr Aleksandar Trbović, dr Biljana Stojković, Andrej Starović i Dejan Ilić.

Sa ubrzanim razvojem genetike i osvajanjem sasvim novih tehnologija u dešifrovanju gena i genoma, u poslednjoj deceniji došlo je do izvanrednih prodora u evolucionoj biologiji.

Prateći pojedine genske markere, evolucionisti su danas u stanju da pogledaju duboko u prošlost i sagledaju predačke linije, migracije i same početke vrste Homo sapiens, od najstarijih zajedničkih predaka do savremenih naroda.

Međutim, da li se zaista, uz gensko nasleđe svakog pojedinca, u genetičkom vremeplovu vide i današnje političke grupe kao što su narodi ili nacije?

Istražite više na CPN sajtu kako je protekla tribina “Da li geni imaju nacionalnost“?