На ЦПН трибини „Човек у свемиру: Насељавање“, 26. марта, астрономи, популаризатори астронаутике и један од кандидата за лет на Марс

Како би у домаћој јавности подстакао размишљања о будућности човечанства, Центар за промоциjу науке овог месеца наставља циклус великих трибина у Студентском културном центру темом „Човек у свемиру: Насељавање“. Трибина ће бити одржана 26. марта, у 19 часова, у Великоj сали СКЦ-а, а међу гостима ће, осим астронома и популаризатора астронаутике бити и један од кандидата из Србије за лет на Марс.

Зашто људи размишљају о напуштању планете Земље? Свемир, наиме, ниjе нити идилично, нити безбедно место за живот. Како би осигурао сопствену егзистенциjу, човек мора да прошири териториjу коју настањује и у jедном тренутку напусти своју колевку. Зато футуристи и астрономи сматрају како је од велике важности да колонизуjемо свемир, да проширимо границе људских насеобина и посегнемо за пространствима и ресурсима коjе нуде светови око нас.

Међутим, да jе насељавање свемира само ствар воље, а не за сада непремостиво технолошко и научно питање, људи би вероватно већ имали викендице на Jупитеровим месецима и одлазили на одмор у суседни звездани систем. Ипак, располагање знањем, оруђем и финансиjским средствима да се такав подухват оствари и даље припада научноj фантастици.

Колико jе човек далеко одмакао у своjим космичким путовањима, а колико ће одмаћи у ближоj будућности? Где смо послали сонде, на коjа небеска тела смо слетели, а по каквом тлу смо до сада корачали? Можемо ли населити оближње светове Сунчевог система и прилагодити их нашим потребама или jе осетљива људска природа осуђена на боравак у безбедноj и заштитничкоj Земљиноj атмосфери?

О свим овим темама разговараће се на овомесечној великој ЦПН трибини „Човек у свемиру: Насељавање“, у среду, 26. марта, у 19 часова, у Великоj сали Студентског културног центра. Улаз jе слободан.

Учесници:

• Др Анђелка Ковачевић, астроном, Математички факултет, Универзитет у Београду
  • Др Саша Марковић, популаризатор астронаутике, PSTech
  • Жарко Милићевић, популаризатор астронаутике, Друштво љубитеља фантастике „Лазар Комарчић“