Открића

Аутомобил на мождани погон

Након двогодишњег истраживања кинески научници направили први аутомобил којим можете управљати уз помоћ ваших мисли

Текст: Т. Марковић

Овим аутомобилом на мождани погон може се једноставно управљати коришћењем опреме за читање сигнала из мозга. Основни циљ истраживача са Универзитета Накаи из града Тијанин у Кини био је да направе возило за људе који не могу самостално да се крећу и управљају аутомобилом. Без померања руку или стопала, возач може да помера овај нови изум напред или назад, заустави га, откључа или закључа.

Опрема коришћена у изради овог аутомобила садржи 16 сензора који бележе електричну активност мозга особе која управља возилом. Прикупљени подаци пролазе кроз посебно осмишљен програм који филтрира сигнале и преводи их, омогућавајући управљање.

Ипак, мећу истраживачима се појавила бојазност од  могућих саобраћајних незгода при изненадном ометању возача током задавања наредби аутомобилу. Но, вођа пројекта, професор Дуан Фенг, сматра да су ти страхови неосновани јер је човекова концентрација неопходна само током скретања возила или промене саобраћајне траке. Мада, питање је да ли би корисници могли да верују апликацији која физички  контролише ауто уместо њих самих.

Дуан тврди да је сврха технологије да служи људима и сматра да би ускоро овај производ могао да се комерцијализује. За сада, возило на мождани погон може да се вози без скретања и не постоје планови да се оно у скоријој будућности стави у производњу.

ОТКРИЋА

Свакога дана се у свету објави више хиљада нових открића. Која од њих су заиста битна? Која мењају научну парадигму? И како разумети шта се заправо дешава на научним фронтовима?

Истражите текстове из рубрике ОТКРИЋА.