Поводом Дана науке у Србиjи, 10. jула, Центар за промоциjу науке у сарадњи са Амбасадом Израела у Београду први пут организуjе jединствену сериjу предавања под називом Science at the Bar – Сврати на науку. Тим поводом из Израела долазе реномирани научници, коjи ће, уз колеге из Србиjе, у опуштеноj атмосфери београдских кафеа и барова одржати сериjу предавања, од 8. до 11. jула.

Концепт приближавања научних тема и радова широj публици у неформалном амбиjенту, као и вечерњи изласци током коjих се слуша и разговара о науци, изузетно су популарни у Израелу. Идеjа jе првенствено заживела у Тел Авиву, граду коjи jе познат као „град коjи никад не спава“, баш као и Београд.

Гости из Израела долазе у српску престоницу са неким од своjих наjзанимљивиjих предавања из области физике, биомолекуларне науке и зоологиjе, док ће домаћи предавачи говорити о истраживањима и сазнањима на пољу метеорологиjе, еволуционе биологиjе и етномузикологиjе. Како jе откривена „божjа честица“, шта да очекуjемо од „климатског рингишпила“ у будућности или шта можемо да научимо од жирафе и слона, само су нека од занимљивих питања о коjима ће се говорити.

Предавања научника из Србиjе и Израела, две земље коjе ове године обележаваjу 30 година од обнављања дипломатских односа, биће отворена за jавност и одржаће се на раличитим локациjама. Гости из Израела ће предавања одржати на енглеском, а научници из Србиjе на српском jезику.

Локациjе: Смоквица Врачар; Смоквица Дорћол; Дом културе Студентски град, Нови Београд; Baš.ta craft & draft, Цетињска.

Јахел Вилан, амбасадор Израела, и др Марко Крстић, в.д. директора ЦПН-а

ПРОГРАМ:

Петак, 8. јул

КЦ Студентски град (Булевар Зорана Ђинђића 179)

20:00 др Михал Топаз (Michal Topaz) и Веред Шапиро (Vered Shapiro): An elephant, a Giraffe, and an engineer walk  into a bar – when wild science leads to wild ideas

21:00 др Мирко Ђорђевић: Материнска клетва тројанских женки

Субота, 9. јул

Baš.ta craft & draft (Цетињска 15)

18:00 др Зив Цвигхафт (Zeev Zwighaft): „Social Jet-Lag“ – The Human Biological Clock in the Modern Age

19:00 Милан Церовић: Чување културног наслеђа међу академцима у Београду

Недеља, 10. јул (Дан науке)

Смоквица Врачар (Молерова)

18:00 Свечано отварање поводом Дана науке

18:30 проф. Еилам Грос (Eilam Gross): 10 years to the Higgs Boson Discovery

19:15 др Дражен Драшковић: Да ли смо још увек паметнији од рачунара?

20:00 др Зив Цвигхафт (Zeev Zwighaft): Social Jet-Lag – The Human Biological Clock in the Modern Age