Позив је отворен од 15. децембра текуће, до 30. марта наредне године.

Пријава путем форме: https://eforma.cpn.rs/2025/12/08/vr4clima-school-contest-application-form/

О такмичењу

Климатске промене све снажније утичу на нашу свакодневицу и локалне заједнице. Школска дворишта, као важни простори у којима ђаци проводе велики део свог времена, могу постати примери одрживих и климатски отпорних окружења.

Међународно такмичење Design Your Sustainable 3D Schoolyard позива ученике и наставнике да, кроз STEAM приступ и употребу савремених дигиталних алата, осмисле и представе визију одрживог школског дворишта кроз повезивање знања из науке, технологије, уметности и екологије.

Ко може да учествује?

Позив је намењен:

● ученицима узраста 11–14 година и 14–18 година,
● тимовима од 3 до 6 ученика,
● уз обавезну подршку једног наставника/ментора.

Један наставник може водити више тимова, док сваки ученик може учествовати у само једном тиму. Позив је отворен за школе из Европе и шире.

Задатак за ученике

Задатак тимова је да креирају 3Д модел одрживог школског дворишта, полазећи од стварног простора своје школе. Коришћењем алата Tinkercad и Delightex Edu, ученици треба да:

● трансформишу бетонске површине у зелене и функционалне просторе,
● предложе одржива решења за коришћење енергије и воде,
● бирају аутохтоне и друге биљке у складу са локалном климом,
● размишљају о отпорности простора на климатске промене и природне непогоде.

Такмичење подстиче тимски рад, промишљено доношење одлука и повезивање знања са реалним изазовима.

Подршка и материјали

За наставнике и ученике припремљен је приручник који детаљно објашњава кораке учешћа, критеријуме оцењивања и техничке смернице. Током трајања позива биће организоване онлајн консултације, а тим пројекта је доступан и путем сајта, имејла и друштвених мрежа за сва додатна питања.

Награде

За најуспешније тимове планиране су награде, а више информација о категоријама и признањима биће објављено у наредној фази такмичења.

О пројекту VR4Clima

Такмичење се реализује у оквиру међународног Erasmus+ пројекта Climate Change and Natural Disasters Awareness Raising using Virtual Worlds – VR4Clima, који окупља партнере из области образовања, науке и дигиталних технологија. ISL Lab Универзитета у Тесалији (Грчка) координише пројектом, а реализује се у сарадњи са партнерима из Србије, Грчке и Ирске, укључујући Центар за промоцију науке и друге образовне и истраживачке институције. Пројекат има за циљ да кроз иновативне дигиталне алате, VR технологију и STEAM приступ оснажи ученике и наставнике да активно размишљају о климатским изазовима и одрживим решењима.

подели