Poziv je otvoren od 15. decembra tekuće, do 30. marta naredne godine.

Prijava putem forme: https://eforma.cpn.rs/2025/12/08/vr4clima-school-contest-application-form/

O takmičenju

Klimatske promene sve snažnije utiču na našu svakodnevicu i lokalne zajednice. Školska dvorišta, kao važni prostori u kojima đaci provode veliki deo svog vremena, mogu postati primeri održivih i klimatski otpornih okruženja.

Međunarodno takmičenje Design Your Sustainable 3D Schoolyard poziva učenike i nastavnike da, kroz STEAM pristup i upotrebu savremenih digitalnih alata, osmisle i predstave viziju održivog školskog dvorišta kroz povezivanje znanja iz nauke, tehnologije, umetnosti i ekologije.

Ko može da učestvuje?

Poziv je namenjen:

● učenicima uzrasta 11–14 godina i 14–18 godina,
● timovima od 3 do 6 učenika,
● uz obaveznu podršku jednog nastavnika/mentora.

Jedan nastavnik može voditi više timova, dok svaki učenik može učestvovati u samo jednom timu. Poziv je otvoren za škole iz Evrope i šire.

Zadatak za učenike

Zadatak timova je da kreiraju 3D model održivog školskog dvorišta, polazeći od stvarnog prostora svoje škole. Korišćenjem alata Tinkercad i Delightex Edu, učenici treba da:

● transformišu betonske površine u zelene i funkcionalne prostore,
● predlože održiva rešenja za korišćenje energije i vode,
● biraju autohtone i druge biljke u skladu sa lokalnom klimom,
● razmišljaju o otpornosti prostora na klimatske promene i prirodne nepogode.

Takmičenje podstiče timski rad, promišljeno donošenje odluka i povezivanje znanja sa realnim izazovima.

Podrška i materijali

Za nastavnike i učenike pripremljen je priručnik koji detaljno objašnjava korake učešća, kriterijume ocenjivanja i tehničke smernice. Tokom trajanja poziva biće organizovane onlajn konsultacije, a tim projekta je dostupan i putem sajta, imejla i društvenih mreža za sva dodatna pitanja.

Nagrade

Za najuspešnije timove planirane su nagrade, a više informacija o kategorijama i priznanjima biće objavljeno u narednoj fazi takmičenja.

O projektu VR4Clima

Takmičenje se realizuje u okviru međunarodnog Erasmus+ projekta Climate Change and Natural Disasters Awareness Raising using Virtual Worlds – VR4Clima, koji okuplja partnere iz oblasti obrazovanja, nauke i digitalnih tehnologija. ISL Lab Univerziteta u Tesaliji (Grčka) koordiniše projektom, a realizuje se u saradnji sa partnerima iz Srbije, Grčke i Irske, uključujući Centar za promociju nauke i druge obrazovne i istraživačke institucije. Projekat ima za cilj da kroz inovativne digitalne alate, VR tehnologiju i STEAM pristup osnaži učenike i nastavnike da aktivno razmišljaju o klimatskim izazovima i održivim rešenjima.

podeli