Недеља науке ЦПН-а обухватиће и Светски дан науке за мир и развој, који се обележава 10. новембра, са идејом да истакнемо важност улоге науке у друштву и потребе за укључивањем шире јавности у дебате о новим научним питањима. Симболично, на овај дан, треба нагласити и значај науке у нашем свакодневном животу, али и изузетну улогу коју научници имају у друштву и изградњи наших друштава одрживијим.

У БЕО тржном центру биће постављена изложба  Караван за климу, која представља дешавања на нашој планети изазвана климатским променама. Средња глобална температура Земље од средине 19. века порасла је за један степен, чиме је потпуно изашла из граница у којима се кретала последњих 10.000 година. Иако не можемо потпуно да зауставимо глобално загревање током нашег животног века, можемо да зауставимо пораст температуре на 1,5-2 °С у односу на прединдустријски просек. Ова изложба открива управо то шта се дешава са климом и шта ми ту можемо да урадимо.

У Тржном центру Ушће биће постављена изложба „Математика и музика – Ла Ла Лаб. Осмишљен захваљујући сарадњи са стручњацима у пољима музике и математике, „Ла Ла Лаб“ је концепт који лабораторију комбинује и претвара у интерактивну изложбу. Математика је дубоко укорењена у све аспекте музике, од физике звука до израде инструмената, од ритмичких образаца до тонске хармоније, од класичне до електронске музике. Математика укључује музику и наше разумевање уметности на исти начин као што укључује физику и наше разумевање света.

Изложба „Животни циклуси Милутина Миланковића“ биће постављена у Тржном центру Меркатор. Један од наших највећих научника, Милутин Миланковић, задужио је читаву научну заједницу својим теоријама о климатским променама на нашој планети. Посебно је значајно што је читав свој научни рад обавио баш овде, на Београдском универзитету. Изложба „Животни циклуси Милутина Миланковића“ представља не само његов научни рад, већ и његову љубав према науци, учењу и комуницирању науке другима.

Поред изложби, припремили смо и прегршт радионица, демонстрација, научних експеримената „на улици“ и математичких игара. Попут уличних забављача, научни демонстратори показују најзабавније научне феномене и експерименте, уз врло једноставно и брзо објашњење. Откриваћемо математику иза игара и забављати се уз познате игре са научним темама. А у Мејкерс радионици науку узимамо у своје руке – буквално! Деца и родитељи, заједно, постаће мејкери, а знања и искуства користићемо како бисмо направили (или барем хаковали) своје изуме, учити о технологији 3D штампе, електроници и архитектури.

На крају, шта је наука ако нешто не експлодира! На научном шоуу, наш дежурни научник примениће своја знања да бисмо се сви забавили – биће леда, ватре, експлозија, правићемо се да смо у свемиру и тераћемо пламенове да плешу. Најважније од свега – и публика је активни учесник овог програма. Деца из публике биће наши помагачи, испитивачи, преиспитивачи и научници! Све ћемо промислити заједно, пробати и, наравно, пазити на безбедност!

Програм Недеље науке