Nedelja nauke CPN-a obuhvatiće i Svetski dan nauke za mir i razvoj, koji se obeležava 10. novembra, sa idejom da istaknemo važnost uloge nauke u društvu i potrebe za uključivanjem šire javnosti u debate o novim naučnim pitanjima. Simbolično, na ovaj dan, treba naglasiti i značaj nauke u našem svakodnevnom životu, ali i izuzetnu ulogu koju naučnici imaju u društvu i izgradnji naših društava održivijim.

U BEO tržnom centru biće postavljena izložba  Karavan za klimu, koja predstavlja dešavanja na našoj planeti izazvana klimatskim promenama. Srednja globalna temperatura Zemlje od sredine 19. veka porasla je za jedan stepen, čime je potpuno izašla iz granica u kojima se kretala poslednjih 10.000 godina. Iako ne možemo potpuno da zaustavimo globalno zagrevanje tokom našeg životnog veka, možemo da zaustavimo porast temperature na 1,5-2 °S u odnosu na predindustrijski prosek. Ova izložba otkriva upravo to šta se dešava sa klimom i šta mi tu možemo da uradimo.

U Tržnom centru Ušće biće postavljena izložba „Matematika i muzika – La La Lab. Osmišljen zahvaljujući saradnji sa stručnjacima u poljima muzike i matematike, „La La Lab“ je koncept koji laboratoriju kombinuje i pretvara u interaktivnu izložbu. Matematika je duboko ukorenjena u sve aspekte muzike, od fizike zvuka do izrade instrumenata, od ritmičkih obrazaca do tonske harmonije, od klasične do elektronske muzike. Matematika uključuje muziku i naše razumevanje umetnosti na isti način kao što uključuje fiziku i naše razumevanje sveta.

Izložba „Životni ciklusi Milutina Milankovića“ biće postavljena u Tržnom centru Merkator. Jedan od naših najvećih naučnika, Milutin Milanković, zadužio je čitavu naučnu zajednicu svojim teorijama o klimatskim promenama na našoj planeti. Posebno je značajno što je čitav svoj naučni rad obavio baš ovde, na Beogradskom univerzitetu. Izložba „Životni ciklusi Milutina Milankovića“ predstavlja ne samo njegov naučni rad, već i njegovu ljubav prema nauci, učenju i komuniciranju nauke drugima.

Pored izložbi, pripremili smo i pregršt radionica, demonstracija, naučnih eksperimenata „na ulici“ i matematičkih igara. Poput uličnih zabavljača, naučni demonstratori pokazuju najzabavnije naučne fenomene i eksperimente, uz vrlo jednostavno i brzo objašnjenje. Otkrivaćemo matematiku iza igara i zabavljati se uz poznate igre sa naučnim temama. A u Mejkers radionici nauku uzimamo u svoje ruke – bukvalno! Deca i roditelji, zajedno, postaće mejkeri, a znanja i iskustva koristićemo kako bismo napravili (ili barem hakovali) svoje izume, učiti o tehnologiji 3D štampe, elektronici i arhitekturi.

Na kraju, šta je nauka ako nešto ne eksplodira! Na naučnom šouu, naš dežurni naučnik primeniće svoja znanja da bismo se svi zabavili – biće leda, vatre, eksplozija, pravićemo se da smo u svemiru i teraćemo plamenove da plešu. Najvažnije od svega – i publika je aktivni učesnik ovog programa. Deca iz publike biće naši pomagači, ispitivači, preispitivači i naučnici! Sve ćemo promisliti zajedno, probati i, naravno, paziti na bezbednost!

Program Nedelje nauke