На овогодишњем сајму књига у Београду, ЦПН издање „Докторати у прози: илустроване приче“, добило је престижну награду за најлепшу књигу

На овогодишњем 62. међународном сајму књига у Београду, издање Центра за промоцију науке „Докторати у прози: илустроване приче“, аутора Николе Здравковића и Ивана Умељића, које је графички опремила Милена Савић, добило је престижну награду за најлепшу књигу. Награду је на церемонији одржаној 26. октобра ауторима уручио председник жирија, чувени илустратор и редовни професор Факултета примењених уметности Југослав Влаховић.

Ова награда представља велики успех за књигу која је осмишљена као експеримент у научној комуникацији, а на којој је, поред двојице аутора и арт директорке, радило још десет илустратора из пет земаља, у сарадњи са једанаест домаћих истраживача који су своје докторске дисертације одбранили у последњих пет година.

Књигу „Докторати у прози: илустроване приче“ чини једанаест есеја инспирисаних темама докторских дисертација из узбудљивих, савремених научних области као што су физика комплексних система, еволуција морала, читалачка писменост, типографија, компјутерска дијагностика и друге. Она представља јавни научни ангажман и покушај да се у домаћој јавности продуби комуникација између научне заједнице и шире јавности, кроз важне, а мало познате производе научног рада – докторске дисертације.

Чланови жирија, Југослав Влаховић, редовни проф. на ФПУ-у – председник, Тијана Којић, доц. на ФПУ-у, Оливера Батајић Сретеновић, доц. на ФПУ-у, који су једногласно су одлучили да Награда „Богдан Кршић“ за најлепшу књигу на 62. међународном сајму књига у Београду 2017. године буде додељена књизи „Докторати у прози“, у издању Центра за промоцију науке, своју одлуку образложили су следећим речима:

„Књига ‛Докторати у прози’ својим изгледом, осим што привлачи пажњу, представља добар пример савременог графичког обликовања. Ефектно типографски решена илустрација на корицама прави занимљиву игру између апстрактног и читљивог, а избор тактилног материјала буди посебан однос према књизи. Сведени колорит са корица нас потом уводи у књижни блок где текст прате триотон илустрације које најављују текст и кореспондирају са преломом, јасно дефинисаним, геометријски компонованим у белини стране. Та белина обогаћена је финим избором папира, боје љуске јајета, по давнашњим правилима опреме књиге. У овој књизи заступљено је више илустратора, што на први поглед није приметно, иако су у изразу различити и аутентични. Њихов рад држи књигу у чврстој стилској форми и не ремети њен ток. Целине у књизи јасно су одвојене, чему је помогла типографска хијерахија доследно спроведена. Мишљења смо да је ово убедљиво графичко решење допринело још занимљивијем доживљају необично осмишљене теме ове књиге.“

подели