Фестивал је отворен перформансом „Тачка је оно што нема делова“, у продукцији Центра за промоцију науке и Станице – Сервиса за савремени плес на сцени „Мата Милошевић“. Овај перформанс имао је своју премијеру у оквиру манифестације Мај месец математике 2020, а од тада је изведен још два пута. Овај перформанс повезује математику са плесом и кроз четири чина плеше причу о основној геометрији, бројевима, математичким функцијама и теорији графова. Са кореографом Марком Милићем и плесачима: Јованом Стојић, Наталијом Стоиљковић и Стефаном Филиповићем из Станице, као и са математичарком Наталијом Будински и низом спољашњих сарадника, Центар за промоцију науке сарађивао је на стварању овог несвакидашњег формата у научној комуникацији. Перформанс је публика Позоришта чуда прихватила са одушевљењем и бројним аплаузима.
Након математичко-плесног перформанса организована је и дискусија о креирању овог перформанса, али и праксама повезивања уметности и науке уопште. Панел је модерирала Јелена Јоксимовић, а у њему су учествовали остали чланови ауторског тима: Данијела Вучићевић, Марко Милић и Наталија Будински, али и Добривоје Лале Ерић, као кооридатор art+science програма у Центру за промоцију науке. На панелу је истакнута важност трансдисциплинарних сарадњи, као и потреба за упорним проналажењем нових формата и методологија које ће повезивати уметничка и научна истраживања.
Панел „Девојчице у науци“ био је део Позоришта чуда последњег дана, у петак, 5. новембра. Њега је такође модерирала Јелена Јоксимовић, а разговарала је са учесницама art+science + makers lab програма Жаном Јеловац, Аном Ристић, Милицом Ђукић, Мартом Ивков и Сташом Зокић. Овај програм био је организован током септембра и октобра 2021, а намењен је ђацима средњих школа у Србији, где су тимови младих креирали своја уметничко-научна дела на тему вештачке интелигенције и представили их у оквиру главне изложбе art+science „Светови вештачке интелигенције“ у Музеју науке и технике. Овде можете погледати каталог са радовима ових сјајних младих људи. На панелу су представљени ови радови али и проблеми са којима се сусрећемо када се бавимо повезивањем науке и уметности, критика искључиве дисциплинарности која се најчешће среће у школским програмима и откриће да уз уметност сви задаци из области техничких наука добијају на релевантности и животности. Девојчице су говориле и о свом искуству рада у СТЕМ (наука, технологија, инжењерство и математика) областима, које се и даље често перципирају као дисциплине у којима су дечаци бољи, а снага и промишљеност наших саговорница обећава будућност у којој ће такво стање променити. У другом делу панела са публиком, међу којом су биле и девојчице из Математике гимназије у Београду, учеснице панела заједно су приповедале о повезивању уметности и науке. Кроз низ метафора креирале су оквир сценарија за илустровану видео-анимацију коју ће креирати тим ФДУ-а са тимом Центра за промоцију науке.
Већ неколико година Центар за промоцију науке остварује сјајну сарадњу са Факултетом драмских уметности, те је Позориште чуда била изванредна прилика да разменимо наше идеје, рад и инспиришемо будуће акције. Надамо се да ће се прилике за размене и повезивања науке и уметности у оквиру нових Позоришта чуда само множити.