На захтев бројних сарадника из земље и региона, ЦПН измешта своје програме и започиње акцију „ЦПН кроз Србију“, која ће трајати читавог априла

Пролеће ће, осим лепог времена, Србиjи и региону донети и обиље науке. Мобилни тим Центра за промоциjу науке jе спакован, и креће на пут по нашоj земљи и околини, на ком ће остати читавог априла.

Градови које ће ЦПН посетити:

Ниш, Зрењанин, Батајница, Лазаревац, Крагујевац, Нови Сад, Пожаревац, Панчево, Суботица, Бањалука

Детаљан програм акције можете погледати на овом линку.

Наука ће протутњити Србиjом, у свом интерактивном и наjзанимљивиjем облику, а у виду мобилног планетариjума, радионица, научних демонстрациjа и експеримената, ЦПН трибина, предавања о Хоризонту 2020, новог концепта под називом „Филозофија кроз Србију“, али и у мноштву других формата по коjима jе Центар препознатљив.

На самом почетку сезоне школских активности, али и у месецу који претходи највећој годишњој ЦПН манифестацији, М3 – Мај месец математике, Центар ће усмерити своје ресурсе и снаге ка читавој земљи, како би сви могли да уче и уживају у научнопопуларним активностима.

Мобилни планетаријум и научне демонстрације

Мобилни планетаријум Центра за промоцију науке је већ добро познат у градовима широм Србије, и готово да не постоји део земље које до сада није посетио.

Без обзира на чињеницу да већ више од две године путује регионом, да је планетаријумским пројекцијама до сада присуствовало више од 27.000 посетилаца и да је посетио градове од Суботице до Врања, ЦПН планетаријум не губи на популарности.

На пројекцијама се на крајње интересантан и атрактиван начин, а кроз специјалне ефекте, симулације и анимације, учи о лепотама свемира, астрономији и сродним наукама.

Осим планетаријума, школарци ће уживати и у научним демонстрацијама, експериментима и интерактивним радионицама на тему природних наука.

Градови које ће посетити планетаријум: Ниш, Панчево, Зрењанин, Батајница, Пожаревац, Лазаревац

Истражите више о мобилном планетаријуму на овом линку.

ЦПН трибине

Откад је одржана прва ЦПН трибина, 4. јула 2012, овај научнопопуларни формат је почео да изазива велику пажњу медија и великог броја посетилаца.

ЦПН трибине се традиционално одржавају средом, у Студентском културном центру у Београду и у ЦПН Научном клубу, једном месечно, а баве се или горућим научним питањима или демистификовањем псеудонаучних концепата. Било да се дискутује о проласку комете кроз Сунчев систем, Хигсовом бозону или Одисеји у свемиру, ЦПН трибине остају најпосећенији трибински програм у земљи, који за говорнике окупља најеминентније стручњаке из својих области.

Трибински програм Центра за промоцију науке је до сада гостовао у Вршцу, Краљеву, Рашки, Бањалуци, Панчеву.

Градови које ће посетити ЦПН трибине: Нови Сад, Суботица, Бањалука

Истражите више о ЦПН трибинама на овом линку.

Хоризонт 2020

Хоризонт 2020 је највећи програм Европске уније за истраживање и иновацијe, који обухвата фонд од чак 78 милијарди евра, доступних у наредних седам година.

Након што се од 1. јула 2014. Република Србија укључила у Хоризонт 2020, а ова средства постала доступна домаћим научницима, привредницима и цивилном сектору, Центар за промоцију науке четвртком организује програм представљања Хоризонта 2020.

Програм Хоризонт четвртком, који се одржава у Научном клубу Центра за промоцију науке, отворен је за научну заједницу, мала и средња предузећа, цивилно друштво и све заинтересоване грађане.

Овај програм је до сада гостовао у Новом Саду, Нишу, Лесковцу и Панчеву.

Градови које ће посетити Хоризонт 2020: Ниш, Крагујевац, Нови Сад

Истражите више о Хоризонту 2020 и програму Хоризонт четвртком на овом линку.

Филозофија кроз Србију

Нови концепт Центра за промоцију науке, назван „Филозофија кроз Србију“, настао је као резултат дуге и богате сарадње између угледних професора Филозофског факултета Универзитета у Београду и ЦПН-а.

Иницијална идеја концепта се ослања на свој назив, и замишљена је као полуформални скуп филозофа и њихових колега из блиских области. На оваквим скуповима би се разговарало на интересантне физолофске теме које се дотичу свакодневног живота.

Истражите више о акцији ЦПН кроз Србију.