Прва међународна школа посвећена космологиjи бави се темама као што су општа релативност, теориjа инфлациjе свемира, физика честица и рани универзум

Прва међународна школа посвећена космологиjи и наjновиjим истраживањима развоjа свемира одржава се у Истраживачкоj станици „Петница“, од 4. до 11. августа 2013. године. Идеја да се покрене ова школа космологиjе потекла је од бивших полазника Програма астрономиjе Истраживачке станице, ове престижне европске образовне институциjе за младе таленте.

Млади доктори наука и студенти завршних година докторских студиjа у Трсту, Цириху, Ници, Лондону одлучили су да своjе менторе и предаваче доведу у „Петницу“ и организуjу ову међународну школу.

Петничку школу космологиjе заjеднички организуjу Истраживачка станица „Петница“, Астрономска опсерваториjа Београд и Међународни центар за теоријску физику у Трсту. Школу су финансиjски подржали Група за космологиjу са Шваjцарског института за технологиjу у Цириху (ETH), Унесков Међународни центар за теориjску физику и Међународна школа за напредне студиjе у Трсту (SISSA).

Идеjа jе да студенти редовних и мастер студиjа упознаjу оне коjи се у Европи баве модерним истраживањима у космологиjи и астрономиjи уопште, и науче нешто ново о овоj астрономскоj дисциплини. Школа ће окупити учеснике из Србиjе, Марока, Шваjцарске, Италиjе, Египта, Хрватске, Ирана, Албаниjе и Словачке. Поред учења и усавршавања, и упознавања потенциjалних ментора за своjа будућа истраживања, ово ће уједно бити и прилика да се учесници међусобно упознају и размене идеjе за заjедничка истраживања.

Неке од занимљивих тема коjе ће током Школе бити покривене су и општа релативност, теориjа инфлациjе свемира, физика честица и рани универзум, Хигсов бозон, тамна материjа, настанак и еволуциjа галаксиjа, филозофиjа космологиjе…