Како се поједине научне институције котирају на интернету и које научне институције Србије заузимају најбоље место на виртуалној ранг-листи?

На који начин стићи до података о утицају појединачних научних институција у свету? Како сазнати који се универзитети или научни центри најбоље котирају у некој регији? Између осталог, за ову врсту евалуације меродавни су и присуство и утицај које једна научна институција има на интернету.

Webometrics – рангирање светских универзитета, представља иницијативу истраживачке групе Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC), највеће јавне истраживачке институције у Шпанији, која на основу квантитативне анализе интернет и веб садржаја научних центара редовно ажурира ранг-листу свих научних установа у свету.

Најбољи универзитети објављују милионе страница које производе најразличитији департмани и сервиси, стотине истраживачких тимова и хиљаде студената. Снажно присуство на вебу указује на институцију која води рачуна о доступности извора, глобалној писмености на интернету, посвећености промоцији демократије и слободе говора, видљивости у међународним оквирима, као и на институцију која даје подршку различитим научним и другим иницијативама.

Како се котирају поједине научне институције у Србији на листи webometrics.info? Најбоље место заузима Српска академија наука и уметности, која је на 299. месту светске ранг-листе. Математички институт САНУ налази се на 400. месту, Институт за физику у Београду на 1619. месту, док је најбоље рангирани европски научни институт – ЦЕРН.

На листи десет најбољих светских универзитета, у бази података међу њих 11992, своје место нашли су и Универзитет Харвард (на првом месту), а за њим следи МИТ (Технолошки институт Масачусетс). Ту су, између осталих, универзитети Стенфорд, Корнел и њујоршки универзитет Колумбија. С друге стране, на европском нивоу, међу укупно 5854 универзитета, најбоље рангирани су, према очекивању, универзитети Кембриџ и Оксфорд. Београдски универзитет заузима 509. место међу најбољима у свету.

CSIC игра важну улогу у позиционирању нових научних истраживача, а њихов циљ је да промовишу научно истраживање и подрже напредак науке и технике у свету.

Истражите више на: webometrics.info