ЦПН је један од партнера на пројекту који истражује законе квантне физике примењене на музику, Квантна музика

Центар за промоцију науке један је од партнера на европском пројекту Квантна музика (Quantum Music), који је започео у августу ове године. Координатор овог пројекта је Музиколошки институ САНУ, а један од придружених партнера је и Универзитет у Оксфорду.

Пројекат Квантна музика истражује повезаност између светова уметности и квантне физике путем креирања новог музичког и научног жанра – квантне музике.

Стварајући нове звучне светове, овај пројекат надовезује се на традицију електронске музике у европској популарној култури, која је последњих деценија потпомогнута развојем дигиталне технологије, а која је омогућила демократизацију културе и доступност инструмената и других музичких алатки.

Овај пројекат за циљ има да, између осталог, допринесе потпуно новом начину поимања, перцепције и анализе музике, њене историје, као и многих сегмената реалног света који нас окружује. Уметници широм Европе сарађиваће на различитим нивоима пројекта, било да је реч о продукцији, истраживању, образовним активностима или укључивању публике.

Два хибридна клавијатурна инструмента биће специјално дизајнирана за овај пројекат као квантно-акустички одговор док „свирамо атомима“. Поред тога што ће се на овај, потпуно нов начин, приступити најзначајнијим остварењима како класичне тако и популарне музике, пружиће се прилика композиторима широм света да компонују нова, премијерна остварења за хибридне инструменте.

Овај пројекат укључује тим уметника, научника, истраживача и продуцената највишег ранга, са веома богатим биографијама и врхунским резултатима у својим областима.

Поред ЦПН-а, остали партнери на пројекту су Музиколошки институт САНУ као координатор, Центар за нову уметност из Београда, Данска национална школа за извођачке уметности из Копенхагена и Кино Шишка из Љубљане, док је за стручну консултацију, поред Универзитета у Оксфорду, задужена и Уметничка платформа TodaysArtLab из Хага, Холандија.

Истражите више о ЦПН међународним пројектима.