У фокусу првог дана били су глобални изазови и могућности – од вештачке интелигенције и биотехнологије до паметне пољопривреде и креативних индустрија. Разматране су теме које обликују будућност друштва и показују како наука, иновације и технологије могу допринети развоју образовања, као и на који начин отварају нове каријерне путеве за младе. Други дан конференције био је усмерен на развој предузетничких компетенција и повезивање образовања са привредом – кроз примере менторства, ученичких пракси и дискусије о томе како образовни систем може одговорити на потребе савременог тржишта рада.

Међу најистакнутијим говорницима били су др Фунда Гунеш и Тревис Фелдлер, сваки од њих са јединственом визијом о будућности образовања. др Фунда Гунеш, научница из САД и оснивачица компаније Walu AI, препозната је као једна од водећих светских стручњакиња за одговорну примену вештачке интелигенције и развој дигиталне писмености. Током излагања представила је трансформацију образовања кроз вештачку интелигенцију и наставницима указала како AI не само да може унапредити наставу кроз иновације, већ и где лежи ризик од нарушавања учења, наглашавајући важност очувања људских вредности и развоја креативности и критичког мишљења код ученика. Тревис Фелдлер, оснивач и извршни директор компаније Techrow, поделио је своје искуство у изградњи платформе настале из стварних потреба едукатора и указао на три силе које обликују будућност образовних медија – технологију, податке и садржај. Приказао је како су се образовни медији развили у динамична и имерзивна VR искуства, на који начин вештачка интелигенција подржава наставнике кроз паметније подучавање и како подаци могу претворити наставне активности у практичне увиде. Поред информативног предавања о новим праксама у образовању, Тревис је наставницима понудио и конкретне, отворене и доступне ресурсе које могу да користе у својим учионицама.
Др Фунда Гунеш и Тревис Фелдлер спадају међу експерте који у оквиру US Speakers програма преносе своје знање и искуство наставницима, едукаторима и широј јавности са циљем подстицања иновативног, мултидисциплинарног приступа образовању. Програм реализује Нордеус фондација уз подршку Амбасаде САД у Србији.
Питање како образовни систем може да прати убрзане промене тржишта рада и оспособи младе не само да разумеју технологије будућности, већ и да активно учествују у њиховом обликовању, било је централна тема панела Образовање у корак са науком, технологијом и креативним индустријама. Посебну пажњу привукао је сегмент посвећен повезивању науке и наставе. Трибина Грађанска наука у учионици показала је како укључивање ученика у истраживачке пројекте може пробудити њихову радозналост, развити критичко мишљење и приближити им научни процес. Наставници су препознати као кључни посредници између школе и научне заједнице, а указано је и на бројне изазове и потенцијале овог приступа.

Панел о партнерствима отворио је важну тему за будућност образовања, представљајући организације цивилног друштва које годинама граде снажну сарадњу са индустријом. Учесници су, осим садашњих улога у цивилном сектору, имали искуство и у јавном сектору и индустрији, што им је омогућило да прикажу како различите перспективе доприносе унапређењу образовања. „Управо удруживање кључних институција као што су Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, УНИЦЕФ у Србији, Нордеус фондација, Иницијатива „Дигитална Србија“, Истраживачка станица „Петница“, Палата науке, Фондација Петља, као и представника привреде и академске заједнице, показује да само заједничким деловањем можемо обликовати образовање које одговара савременим изазовима. Снажна партнерства између образовних институција, науке и индустрије основ су визије у којој млади добијају знање, вештине и вредности потребне да постану покретачи иновација и будућег развоја“, истакла је Данијела Вучићевић, в.д. директора Центра за промоцију науке.

Још један инспиративан део програма био је STEM up пич, где су наставници и представници организација показали како иновативни наставни модели и учионице будућности подстичу креативност, тимски рад и дигиталне вештине. Ово је још један доказ да је иновација у образовању кључна за развој младих који ће бити спремни за изазове које доноси савремени свет.
Други дан био је усмерен на сарадњу школа и привреде, што је илустровано у панелу Мост између привреде и образовања. Ментори из водећих српских фирми поделили су своја искуства рада са ученичким компанијама, показујући колико је вредно када се бизнис и образовање сретну у пракси. Ови сусрети, осим што су ученицима помагали да развију предузетнички дух и разумевање тржишта, менторима су пружали прилику да инспиришу најпредузимљивије средњошколце широм земље. Сесија посвећена предузетничком образовању нагласила је његову кључну улогу у припреми младих за живот и рад у савременом друштву. Предузетнички начин размишљања приказан је као више од вештине покретања бизниса — као способност препознавања прилика, креативности, иновација и преузимања одговорности, због чега су га учесници назвали „алатом за цео живот“. Панел је окупио стручњаке из привреде, академске заједнице и образовања, који су показали како предузетничко образовање оснажује младе и повезује школу са реалним потребама друштва и тржишта рада.

Током два дана размене идеја, искустава и визија показало се да су наука, технологија и предузетништво нераскидиво повезани у мисији оснаживања младих, док иновативно, отворено и одрживо образовање представља кључ за друштво у којем они нису само пратиоци, већ постају носиоци и покретачи промена.