На такмичењу је учествовало три тима студената и то са Пољопривредног факултета Универзитета у Београду, Технолошког факултета у Лесковцу Универзитета у Нишу и са Академије струковних студија у Београду. Победу је однела екипа Технолошког факултета Лесковац, а чинили су је Кристина Барбуловић, Андрија Дакић, Милица Стојковић и Дмитриј Обвинцев, сви студенти модула Прехрамбене технологије и безбедност хране. Они су представили свој екоиновативни производ „Фасоло – веган намаз“ на бази црвеног пасуља и тропа шаргарепе са додатком зачинског биља. Пажљиво одабрани састојци, избалансиране нутритивне вредности, дизјан паковања који се допао жирију и детаљно осмишљен бизнис план допринели су да се њихов производ издвоји у конкуренцији три сјајна тима. Менторску подршку у изради производа студентима су пружиле др Ивана Карабеговић, др Бојана Даниловић и др Сандра Стаменковић Стојановић, са Катедре за прехрамбене технологије и биотехнологије.

Фото: Марко Рисовић

Студенте су на почетку дана поздравили председник УПТС-а проф. др Виктор Недовић, директор Фонда за иновациону делатност Иван Ракоњац, в.д. директора Центра за промоцију науке Данијела Вучићевић, координаторка за стартап програме Научно-технолошког парка Београд Невена Јанковић, као и прошлогодишњи победници – студенти Пољопривредног факултета Универзитета у Београду, који су прошле године били другопласирани на европском такмичењу.

Фото: Марко Рисовић

Ове године, победнички тим ће такође представљати Србију на престижном европском такмичењу Ecotrophelia Europe, које ће се одржати у Паризу, у оквиру највећег светског сајма иновација у прехрамбеној индустрији SIAL 2024.

Фото: Марко Рисовић
Фото: Марко Рисовић

„Цела идеја је да подстакнемо младе људе, док још увек студирају, да преточе оно што се генерише у њиховим главама у конкретан производ. Они за тај производ припремају једну читаву техничку документацију, доврше га до краја, упакују га у финалну амбалажу и на крају све то треба да презентују за 10 минута, износећи главне елементе онога што су урадили и то више са аспекта популарног, да то буде допадљиво оном ко слуша, него са неке научне стране“, истиче др Недовић и додаје: „У том смислу, УПТС сваке године све више и више успоставља један систем подршке студентима и структуира га. Они студенти који се пријаве, пролазе одређене врсте обука и добијају нека нова сазнања, поготово у оном делу маркетинга и бизниса који им прилично недостаје и који још увек није третиран на факултетима у некој већој мери. Реч је у начину презентовања, у начину изношења идеје у кратком периоду“, изјавио је др Недовић, председник Удружења прехрамбених технолога Србије и председник Организационог одбора националног такмичења.

Фото: Марко Рисовић

Ове године на такмичењу је учествовало три тима, а једна екипа отказала је учешће неколико дана пре догађаја. Међутим, ни ове, баш као ни протеклих 11 пута, није недостајало квалитета и иновативних идеја,

„У фокусу је све више и више оно што је у фокусу и унутар Европе, да се изнађе начин ка некој, такорећи, алтернативној храни. Циљ је да се различитим путевима стигне до посебних група потрошача и да се пронађе начин да се од материјала који је прехрамбени отпад, и који бисмо можда олако бацили у некој ситуацији,  извуче оно што је још увек корисно и да се претвори у један нови прехрабени производ. Тако добијамо производе са додатком одређених компоненти који са здравствене стране имају бенефите за организам. Ове године смо видели један млечни прозвод, један производ на бази намаза, а имали смо  и нешто што је врста брашна, што може да се употреби у пекарској индустрији“, закључује др Недовић.

Фото: Марко Рисовић

Такмичење се организује под покровитељством Министарства науке, технолошког развоја и иновација, уз вишегодишњу подршку Научно-технолошког парка Београд, Центра за промоцију науке, као и уз тренинг и едукативну подршку и партнерство са организацијом Helvetas и Dr. Oetker, као и Case Study Club-ом Факултета организационих наука, како би се подстакло предузетништво међу студентима и помогао пласман иновативних производа на домаћем и међународном тржишту.

подели