Питагорејци су упражњавали разноврсне чудне ритуале – говорили су у стиховима, никада нису јели грашак и пасуљ, а предмет њиховог обожавања није било неко одређено божанство, већ бројеви

У 6. веку п.н.е. у Грчкој живео је филозоф Питагора. Пореклом из града Самоса, он је путовао у Египат и Азију где је у развијеним и богатим краљевствима Истока учио о астрономији, математици и физици. Када се вратио у Грчку, окупио је око себе бројне младе филозофе.

У Атинској школи Питагора предаје о музици; Рафал

Ова дружина, названа питагорејци по учитељу који их је основао, у много чему је личила на религиозну секту.

Као и друга слична друштва у то доба, питагорејци су упражњавали разноврсне чудне ритуале – говорили су у стиховима, носили само беле хаљине, покушавали су да достигну просветљење кроз музику и напрегнуто размишљање, поштовали су строга монашка правила живота и никада нису јели грашак и пасуљ јер су веровали да после смрти људске душе прелазе у те ситне плодове.

Но, за разлику од других секти, предмет њиховог обожавања није било неко одређено божанство, већ бројеви. Њихов учитељ Питагора тврдио је да су „све ствари бројеви“. Он је запазио да се исте хармоније могу произвести различитим музичким инструментима, примећујући да се тонови увек производе у одређеним математичким пропорцијама. Уз запажање да је троугао одређен дужином својих страница, као и да се планете по небу крећу по извесним математичким правилима, Питагора је изградио читав култ бројева.

Питагора је данас ипак најпознатији по Питагориној теореми, коју је често користио. Она каже да је квадрат над хипотенузом у правоуглом троуглу једнак збиру квадрата над катетама. Мада се тако зове, погрешно се мисли да је ову теорему доказао Питагора.

БРОЈЕВИ

Центар за промоцију науке организује националну научнопопуларну манифестацију Мај месец математике која ће математику извести на улице, тргове, галерије и друге јавне просторе. Тим поводом, Елементаријум доноси серију прича о бројевима.
Истражите Малу школу математике.
Истражите креативни атлас великих математичарки.