Овим конкурсом они желе да код средњошколаца подстакну критички однос према порукама о науци и здрављу које могу да се сретну на интернету, телевизији и другим медијима. У својим саставима, ученици треба да покажу способност да самостално препознају и преиспитују упитне медијске поруке о науци и здрављу, као и да укажу на њихове последице по друштво или појединце.

Псеудонаука приказује нешто што није научно засновано као да оно то јесте и често користи нејасан и неоснован научни жаргон. Псеудонаука је лажна наука прерушена у науку (https://reasonforhealth.f.bg.ac.rs/glossary-srp/#pseudoscience). У својим саставима, ученици треба да опишу неки конкретан пример појаве псеудонауке у медијима, да образложе зашто мисле да је у питању псеудонаука и да размисле о последицама таквог медијског извештавања.

 

Саставе је потребно послати преко ОНЛАЈН ОБРАСЦА.

 

Као инспирација за састав, ученици могу да размисле о следећим питањима:

  • Да ли медији доприносе ширењу погрешних информација и теорија завере (нпр. у вези са вакцинацијом или генетски модификованом храном)?
  • Да ли медији својој публици пласирају непроверене лекове (нпр. током пандемије ковида-19)?
  • Како нас медији уверавају да је нешто истинито или безбедно? Да ли, на пример, наводе мишљење неименованих (квази)научника и (квази)лекара? Да ли дају претерана обећања („ова биљка лечи све сем смрти“, „овај детокс је спас за 1000 бољки“)? Да ли се служе квазинаучним жаргоном (који само звучи научно, а заправо то није)?
  • Какве последице неодговорно извештавање у медијима има по наше друштво?

 

Правила и услове коришћења потражите ОВДЕ.

 

Више података о самом пројекту Reason4Health можете пронаћи ОВДЕ.

подели