EURAXESS Smart Talks, пројекат који финансира Европска унија, недавно је објавио две подкаст епизоде под називом Decoding ERC Grants (Декодирање ERC грантова), у којима се детаљно говори о престижним грантовима Европског истраживачког савета. Циљ подкаста је да процес конкурисања и пут ка ERC гранту објасни и приближи свим заинтересованим истраживачима.

„Позабавићемо се тешким питањима са којима се суочавају истраживачи када се пријављују за ERC грант и даћемо јасне савете о томе како да свој предлог истраживања подигну на виши ниво“, наводи се на веб-сајту EURAXESS Smart Talks.

EURAXESS је, иначе, паневропска мрежа која подржава мобилне истраживаче, и има за циљ да у оквиру Европског истраживачког простора обезбеди комплетно информисање и услуге подршке европским и неевропским истраживачима који желе остварење истраживачке каријере у Европи.

У првој епизоди, „Ефективна комуникација“, гошћа је Дафна Голд Мелкиор, која се иначе бави научном и предузетничком комуникацијом, помажући експертима и научницима да своје идеје, истраживања и иновације представе на јасан, прецизан и свима разумљив начин. Дафна Голд Мелкиор, која већ 20 година помаже истраживачима и предузетницима да се успешно пријаве на различите тендере, такмичења и грантове, завршила је основне студије Комуникације на Универзитету у Хаифи. У првој епизоди, која је доступна на овом линку, Голд Мелкиор, између осталог, говори и о томе како самоуверено представити нове идеје, како комуницирати са експертима из различитих области и како аплицирати за ERC-ов Synergy грант.

У другој епизоди, „Успешне стратегије“, која је доступна на овом линку, гост је проф. др Максимилијан Ших са Универзитета у Талину, у Естонији, мултидисциплинарни научник и историчар уметности, уједно и члан жирија који одлучује о пријавама за ERC грантове. Професор др Ших, између осталог, говори и о томе како изгледа добра презентација пројекта, како лоша, и шта апликанти могу да очекују у разговору са члановима жирија.