Центар за промоцију науке од 3. до 7. aвгуста организује виртуелни Дечји научни камп (ДНК), а и ове године влада велико интересовање за научне авантуре чије резултате представљамо уживо на Инстаграму, у петак, 7. августа, у 18 часова

Овогодишњи виртуелни ДНК одвија се од 3. до 7. августа, а на њему учествују деца из целе наше земље, aли и из неколико иностраних земаља. Програм је предвиђен првенствено за децу основношколског узраста, од завршеног првог до завршеног осмог разреда, али је отворен и за заинтересоване истраживаче до 18 година.

Виртуелни формат, осмишљен у условима пандемије, омогућио је да први пут број учесника није ограничен – на адресу Центра за промоцију науке пристигло је чак 377 пријава деце од 6 до 18 година из свих крајева Србије: Лазаревац, Крагујевац, Нови Сад, Ниш, Смедерево, Аранђеловац, Сомбор, Прокупље, Лесковац, Бачки Петровац, Зрењанин, Пожаревац, Чачак, Горњи Милановац, Косовска Митровица, Нови Пазар, Руски Крстур, Панчево, Књажевац, Суботица… Али и Бањалука, Приједор, Подгорица, Беране, Вашингтон, Малта, Беч

Услов за учешће на ДНК je љубав према науци и истраживањy, a oд техничких услова неопходан је уређај са приступом интернету, као и друштвеним мрежама и платформама које се користе током кампа (Viber, Instagram, Zoom). Тема првог виртуелног ДНК овог лета je Наука у комшилуку! Задаци су подељени у четири тематске целине: Небо изнад комшилука, Птице мог комшилука, Биљке у мом комшилуку и Историјат мог комшилука.

Учесници свакога дана имају прилику да се упусте у малу научну авантуру на различиту интересантну тему. Сваки од пет дана кампа почиње јутарњим виртуелним окупљањем током којег учесници разговарају са стручњацима о теми дана и задацима. Учесници потом добијају истраживачки траг до задатка, који ће водити до изненађења, тј. новог открића о непосредном окружењу у ком живе.

Сваки дан ови истраживачки задаци упућују децу у потрагу за новим знањима, у сопственом стану, на тераси или у најближем паркићу (у том случају је важно да млађа деца имају пратњу одраслих). Током потраге учесници све време комуницирају путем групног чета, размењују идеје, траже одговоре на питања, деле снимке, фотографије и аудио-записе прикупљених података.

Учесници ДНК проучаваће теме из области астрономије, анализирити дневно и ноћно небо, затим прећи на биологију и посматрање птице из нашег комшилука и прављење појилица за њих, а истраживаће и биљни свет који расте у комшилуку. Све време, на овај начин, они ће откривати и бележити историју свог комшилука правим научним методама! Kроз ову истраживачку ДНК авантуру учесници стижу до нових сазнања и о науци и о свом непосредном окружењу.

Поподне последњег дана, у петак, 7. августа, у 18 часова, резервисано је за програм уживо на Инстаграму, током кога ће деца моћи да се укључе видео-позивом и заједници научних ентузијаста на мрежама представе своја открића и закључке.

Инстаграм:

centar_za_promociju_nauke