Pridružite nam se na najzabavnijoj CPN tribini ove godine, u sredu, 24. decembra, u SKC-u!

Novogodišnja tribina Centra za promociju nauke „Odiseja u svemiru“ biće održana u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra u sredu, 24. decembra, u 19 časova.

Poslednja ovogodišnja tribina posvećena je svemirskoj kulturi koja u našoj javnosti nije mnogo prisutna, ali interesuje, nadahnjuje i inspiriše brojne poklonike.

U jeku novih prodora u astronautici, lansiranja Oriona, misije Rozeta, kineskog kosmičkog programa i priča o odlasku prvih ljudi u bespovratnu misiju na Mars, o ovim više nego uzbudljivim temama govoriće zvezde dosadašnjih CPN tribina.

Svemir je ove godine bio značajna tema u svetskoj kulturi. Zato će se, nakon premijere filma Interstelar Kristofera Nolana, koji je izazvao pažnju publike širom sveta i koji su kritičari poredili sa kultnom Kjubrikovom 2001: Odisejom u svemiru, novogodišnja tribina baviti i filmom.

Svemir je, takođe, obeležio i nauku u 2014. godini. Zato će učesnici CPN tribine pričati o poslednjim dostignućima u istraživanju svemira, poput sletanja na kometu i osvrnuti se na nova pitanja koja su se nakon toga otvorila za čovečanstvo u brojnim naučnim oblastima.

Odiseja i Interstelar

Odiseja Stenlija Kjubrika je napisana i snimljena pre nego što je čovek zakoračio na Mesec. Kroz delo se provlače motivi dalekih putovanja kroz svemir i mnogi drugi o kojima je trebalo razmisliti pre samog pisanja dela tvrde naučne fantastike. Po mnogo čemu specifična, Odiseja je predmet debata i analiziranja u različitim sferama društva. Nolanov ovogodišnji hit Interstelar u naučnopopularnim krugovima gotovo da je postao klasik i pre nego što je zasijao na bioskopskim platnima. Ideja filma, o potrebama čovečanstva da napusti planetu koju je skoro potrošilo, nastala je baš na osnovu brojnih misija svetskih svemirskih asocijacija u potrazi za naseljivim planetama.

CPN tribina

„Odiseja u svemiru“

Sreda, 24. decembar, 19 časova
Velika sala Studentskog kulturnog centra

Učesnici:

• dr Milan Ćirković, Astronomska opservatorija Beograd
  • Nikola Božić, Istraživačka stanica Petnica
  • dr Oliver Tošković, Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju Filozofskog fakulteta, Beograd
  • dr Saša Marković, publicista specijalizovan za astronautiku, „Vreme“

Moderator:

• Slobodan Bubnjević, urednik Komunikacija CPN-a

Odakle dolaze gravitacioni talasi?
Lične zvezdane mape