Где на филму можете видети математику? Неки од филмова са овом тематиком приказиваће се у Југословенској кинотеци током трајања Маја месеца математике.

Текст: Тања Ковач

Математика и математичари били су инспирација многим филмским ствараоцима. Али, где на филму можете видети математику? Елементаријум вам препоручује следећи избор од седам филмова са математичком тематиком:

21 грам

Драма А.Г. Инаритуа 21 грам спаја неколико прича, судбину тешко болесног математичара, мајку у жалости и бившег робијаша чија је новоотривена хришћанска вера стављена на пробу због последица аутомобилске несреће у којој ће се наћи главни ликови. Наслов се односи на једно истраживање које доказује мали губитак тежине који следи после смрти. Кажу да је 21 грам тежина људске душе.

Коцка

Коцка 2: Хипекоцка прати осморо људи који ће се пробудити у соби облика коцке не сећајући се како су доспели тамо. Ускоро откривају да су некој чудној четвртој димензији где закони физике не важе и где морају да открију тајне „хиперкоцке“ како би преживели.

Жућко

Играно-документарни филм Жућко – прича о Радивоју Кораћу је филм о једном човеку, његовој феноменалној спортској каријери, али и фасцинантној личности. Био је врхунски спортиста са рекордима од којих неки нису оборени ни до данас, али и ренесансна личност. Осим спорта, био је страствени заљубљеник у науку, књижевност, сликарство, музику. По свом образовању, интересовањима, интелигенцији много је одскакао од своје околине. Био је изузетан студент Електротехничког факултета. Чак је у неколико наврата, без обзира на феноменалан спортски успех, одустајао од кошарке јер су му спортске обавезе отежавале полагање испита и завршетак студија. Прерана смрт га је спречила да дипломира.

Добри Вил Хантинг

Добри Вил Хантинг, у режији Гаса ван Санта, прати двадесетогодишњег младића изузетне интелигенције која се граничи са генијалношћу који ради као домар на техничком факултету у Масачусетсу, где с времена на време не може да одоли решавању изузетно компликованих математичких задатака. Уместо да тамо студира, он пати од комплекса ниже вредности, будући да је провео тешко детињство у сиротишту.

21

Филм 21 је заснован на истинитој причи и прати професора Микија Росија који организује пут у Лас Вегас за шест својих најбољих студената математике који су мајстори у вештини бројања карата.

Блистави ум

Блистави ум је биографска драма о математичару и нобеловцу Џону Нешу. Филм прати његов живот и успехе на факултету, али и онај тајни, у којем ноћима ради за тајне службе дешифрујући тајне совјетске поруке у америчкој штампи.

Технотајз

Прича филма Технотајз – Едит и ја прати Едит, просечну девојку која волонтерски ради у истраживачком центру, где негује Абела, аутистичног математичког генија, који после открића формуле која обједињује све енергије на Земљи, потпуно прекида комуникацију са светом око себе. Да би повећала своје интелектуалне капацитете, услед проблема на факултету, Едит уграђује чип сумњивог порекла…

МАТЕМАТИЧКИ ФИЛМСКИ МАРАТОН

У оквиру пратећег програма манифестације М3 у Југословенској кинотеци током маја месеца биће приказана чувена филмска остварења светске и домаће кинематографије којима су инспирација били математика или математичари. Више информација можете наћи на сајту Маја месеца математике.

Хирошима, 8.15