У среду 10. маја у 19 часова свечано се отвара шести по реду Мај месец математике! Ове године М3 ће трајати  до 31. маја

За сваког постоји шанса. Mоћна математичка теорија вероватноће, настала из три века старе преписке два Француза који су покушали да математички докуче правилности у игри коцке, тема је шестог по реду Маја месеца математике. Под слоганом „Математика, моја шанса“, Центар за промоцију науке организује традиционално најмасовнију националну научнопопуларну манифестацију од 10. до 31. маја.

Отварање је у среду, 10. маја, у 19 часова, у Научном клубу Београд. Само 15 минута касније, др Стојан Раденовић са Машинског факултета у Београду држи предавање под називом „Зашто волим математику“.

Једна од главних тема програма „Математика, моја шанса“ је узбудљива свакодневност вероватноће. Сваки би атом угљеника могао бити део људског бића, сваки молекул целулозе постати папир на којем је одштампан Шекспиров сонет. Човек је уз помоћ математике овладао неизвесношћу природе, страхом, несигурношћу.

Инспирисан овом идејом, Центар за промоцију науке је осмислио изложбу „Шансе“, која се током трајања манифестације налази на отвореном, у Кнез Михаиловој улици. Поред предавања и изложби, програм Маја месеца математике укључује и трибине и радионице, као и забавне активности као што су турнири у играма јамб и флеш.

Највећа овогодишња атракција је „Математички шоу“, први међународни математички шоу-програм организован у Србији, који се одиграва у Великој сали СКЦ-а, у Београду, 16. маја. У оквиру петочасовног програма, од 17 до 22 часа, учествују Џејмс Тентон, чувени математичар из САД, Колм Малкајхи и Колин Рајт из Ирске, Бен Спаркс из Велике Британије, Кристоф Фењеси, мађарски филозоф и уметник, и, из Србије, психолог Оливер Тошковић и математичар Драган Машуловић. Предавања су на енглеском језику, уз обезбеђен превод.

Наравно, као што то није био случај ни претходних година, програм Маја месеца математике није ограничен само на престоницу. У току трајања манифестације организујe се читав низ популарних предавања, радионица, изложби и разговора у местима широм Србије, а посебно у тринаест научних клубова, чије планиране програме и најаве можете пратити како буду објављивани на сајту Мреже научних клубова и на календару Научног клуба Београд.

Истражите више на www.m3.rs