Трибине

Чекајући ледено доба

ЦПН трибина „Доба екстрема: Шта се дешава са климом?“, одржана је у среду, 12. фебруара, у 19 часова, у Великој сали СКЦ-а

На првој овогодишњој научнопопуларној трибини Центра за промоције науке, у среду, 12. фебруара, у 19 часова, у Великој сали СКЦ-а више од 200 посетилаца дошло је да чује разговор о климатским променама и добу учесталих екстрема као што су поплаве, суше и сличне непогоде. Програм ЦПН трибина ће више од годину дана окупља научнике и друге саговорнике који на занимљив начин говоре о актуелним темама везаним за науку.

На трибини ”Доба екстрема: Шта се догађа са климом?”  говорили су научници  који се већ дуго баве овом темом, а разговор је покушао да осветли све аспекте ове теме. На трибини су учествовали Даница Спасова из Републичког хидрометеоролошког завода Србије, др Владимир Ђурђевић са Института за метеорологију Физичког факултета Универзитета у Београду ​и др Милан М. Ћирковић са Астрономске опсерваторија Београ. модератор трибине је био Слободан Бубњевић из Центра за промоцију науке.

На трибини су приказа три кратка филма из продукције НАСА о климатским променама, а прилику да о овој теми расправља имала је, као и увек и бројна публика у СКЦ.

Учесници су се посебно осврнули на став дела jавности коjим се оваква поjава негира, разговарало се и томе шта jе глобално загревање, да ли заиста загревамо нашу планету, да ли смо већ учинили превише да бисмо сада успели да зауставимо топљење глечера, на коjи начин климатске промене утичу на нашу свакодневницу и шта можемо очекивати уколико се наставе.

Истражите више у извештају о трибини ”Доба екстрема