Како је мобилни планетаријум Центра за промоцију науке провео пролеће путујући по Србији

Мобилни планетаријум Центра за промоцију науке започео је свој путујући програм у фебруару 2013. Закључно са септембром месецом исте године, током једног пролећа и лета, планетаријум је гостовао у 22 града Србије и наступио у 22 општине. Посетило га је 15.000 деце из 83 школе широм Републике Србије.

Мобилни планетаријум је место за упознавање са лепотама ноћног неба, место за истраживање свемира и откривање тајни универзума. Због непосредности садржаја, интерактивности планетаријумских пројекција и специфичности тема које обрађује, посета планетаријуму представља атрактивно и незамењиво искуство.

Земун

ОШ „Светозар Милетић“

18-22.02.2013.

Број посетилаца: 900

Мобилни планетаријум Центра за промоцију науке је одржао своју премијерну пројекцију у Основној школи „Светозар Милетић“. Позната по модерном и инвентивном приступу у образовању, ова школа је показала жељу и иницијативу да баш њени ученици буду први у Србији који ће присуствовати програму новог планетаријума који је стигао у Србију. Мобилни тим Центра за промоцију науке је остао пет дана код својих домаћина, одржано је укупно 25 планетаријумских пројекција, а укупно 900 деце имало је прилику да присуствује програму.

Панчево

ОШ „Борислав Браца Петров”

27.02.2013.

Број посетилаца: 350

У оквиру свог путујућег програма „Истражите свемир“, планетаријум се нашао у Панчеву. 350 ученика различитих средњих школа је организовано долазило на пројекције у ОШ „Борислав Браца Петров“, где је планетаријум био стациониран. Дан је био испуњен горућим астрономским темама, па је након планетаријумских пројекција уприличена трибина у организацији Центра за промоцију науке. Тема трибине била је „Тамна страна свемира“, а Панчево је показало велико интересовање за ову научну област.

Свилајнац

ОШ „Јован Јовановић Змај“

04.03.2013.

Број посетилаца: 350

Свилајнац је град који је показао велику иницијативу ка популаризацији науке, а изградња градског Научног центра, који је мобилни тим Центра за промоцију науке имао прилику да посети, само је један од показатеља. Неколико одабраних одељења је присуствовало планетаријумским пројекцијама, а школа је осталима обећала да ће веома брзо поново позвати астрономе из Београда у госте.

Београд, Стари град

ОШ „Стари град“

07.03.2013.

Број посетилаца: 250

Основна школа „Стари град“ је обрадовала 250 својих најбољих ученика тиме што је организовала пет планетаријумских пројекција. Деца су била одушевљена, а љубазно особље школе је учинило дан веома пријатним.

Београд, Чукарица

ОШ „Бановић Страхиња“

11-15.03.2013.

Број посетилаца: 1250

Центар за промоцију науке и Градска општина Чукарица, организовали су планетаријумске пројекције за све основне и средње школе из ове општине. Током петодневног гостовања планетаријум је био стациониран у ОШ „Бановић Страхиња“, а 1250 ученика других школа долазило је у организоване посете.

Стара Пазова

ОШ „Симеон Аранички“

18-20.03.2013.

Број посетилаца: 720

У оквиру програма „За чистије и зеленије школе у Војводини“, а током обележавања еколошке недеље, Oсновна школа „Симеон Аранички“ је за ученике своје школе организовала посету мобилног планетаријума. Гостовање је трајало три дана, а планетаријум су посетиле још две гостујуће школе и једна предшколска установа из Старе Пазове, са укупно 720 посетилаца. За време гостовања, мобилни тим Центра за промоцију науке је уживао у богатом програму школе, којим су ученици и наставници дали свој допринос у скретању пажње на горуће еколошке проблеме.

Гроцка

Средња школа „Гроцка“

26.03.2013.

Број посетилаца: 350

Средња школа „Гроцка“ је институција у којој се школују гимназијалци, будући трговци, економисти, а ђаци се могу определити и за школовање у области личних услуга и прераде хране. Представници свих ових смерова су се окушали и у истраживању астрономије кроз пет организованих планетаријумских пројекција.

Смедеревска Паланка

Машинско-електротехничкa школа „Гоша“

28.03.2013.

Број посетилаца: 500

У Машинско-електротехничкој школи „Гоша“, 28. марта одржан је фестивал науке под називом „Доживи науку кроз физику, хемију и механику“ у сарадњи са Центром за промоцију науке из Београда. Поред интерактивних радионица, научних експоната и занимљивих предавања, посетиоци су имали прилику и да уживају у пројекцијама мобилног планетаријума.

Ниш

Фестивал науке „Наук није баук“

30.03.2013.

Број посетилаца: 300

У организацији Гимназије „Светозар Марковић“ из Ниша, одржан је пети фестивал науке „Наук није баук“, под овогодишњим слоганом „Све(т) је у науци“. Поред многих школа, факултета и институција из читаве земље, Центар за промоцију науке је у фестивалу учествовао са радионичарским програмом и гостовањем мобилног планетаријума.

Београд, Борча

ОШ „Јован Ристић“

01-04.04.2013.

Број посетилаца: 800

Ова млада и модерна школа се међу првима пријавила за гостовање мобилног планетаријума. Током четири дана, сви ученици основне школе су присуствовали пројекцијама.

Пожаревац

ОШ „Доситеј Обрадовић“

05.04.2013.

Број посетилаца: 300

Гостовање мобилног планетаријума било је уједно и најава школског фестивала науке који се већ 4 године одржава у основној школи „Доситеј Обрадовић“. Центар за промоцију науке већ традиционално подржава овај фестивал и својим програмом учествује у његовој реализацији. Планетаријум је овог пута посетио велики број предшколаца из пожаревачких вртића, као и део ученика школе домаћина.

Београд

ОШ „Дринка Павловић“

08.04.2013.

Број посетилаца: 250

Основна школа „Дринка Павловић“ је један од дугогодишњих сарадника Центра за промоцију науке. Њени ученици су имали прилику да се упознају са лепотама ноћног неба током једнодневне посете планетаријума њиховој школи.

Сремска Митровица

„Митровачка гимназија“

09.04.2013.

Број посетилаца: 300

Једна од најпознатијих средњошколских установа у земљи, Митровачка гимназија, организовала је посету мобилног планетаријума у свом граду. Школа се одлучила на то да пројекцијама присуствују ученици митровачких основних школа, и да то послужи као својеврсна промоција ове школе непосредно пред упис нове генерације средњошколаца. Истовремено, школа је богатим програмом, који је укључио и посету планетаријума, обележила 175 година постојања.

Пожаревац

ОШ „Свети Сава”

15-16.04.2013.

Број посетилаца: 650

Након првобитне посете Пожаревцу, када је планетаријум угостила Основна школа „Доситеј Обрадовић“, школа „Свети Сава“ је изразила жељу да и њени ученици сазнају нешто више о астрономији. Мобилни тим се вратио у Пожаревац, и провео два дана са основцима из „Светог Саве“, уз велико задовољство због интересовања које је Пожаревац показао.

Ваљево

ОШ „Сестре Илић“

17 и 18.04.2013.

Број посетилаца: 700

Основна школа „Сестре Илић“ је, уз организациону помоћ Научноистраживачке станице „Петница“, угостила тим Центра за промоцију науке. Током дводневног гостовања, свих 700 ученика школе је учествовало у планетаријумским пројекцијама.

Београд, Раковица

ОШ „Ђура Јакшић“

19.04.2013.

Број посетилаца: 250

Основна школа „Ђура Јакшић“ из општине Раковица, једна је у низу београдских школа која се пријавила за гостовање мобилног планетаријума. 250 ученика школе се упознало са астрономијом на најинтерактивнији могући начин – кроз пет планетаријусмких пројекција.

Батајница

ОШ ”Светислав Голубовић Митраљета”

22.04-24.04.2013.

Број посетилаца: 800

Основна школа ”Светислав Голубовић Митраљета” има преко 1000 ученика, па је уживање у планетаријумским пројекцијама препустила углавном ученицима нижих одељења. Током тродневног гостовања, 800 малишана је остало одушевљено свемиром и наукама које га изучавају.

Ћуприја

Фестивал науке НОУ ФЕСТ

25. и 26.04.2013.

Број посетилаца: 840

Регионални тим подршке за науку, образовање и уметност, у сарадњи са Друштвом физичара Србиjе и Високом медицинском школом струковних студиjа у Ћуприjи, организовао је Регионални фестивал науке, образовања и уметности 25. и 26. априла у Ћуприjи.  Центар за промоцију науке подржао је овај фестивал гостујућим програмом планетаријума, радионица из области природних наука и интерактивним експонатима.

Суботица

Политехничка школа

07. и 08.05.2013.

Број посетилаца: 500

На иницијативу средње политехничке школе, а уз организациону помоћ града, мобилни планетаријум Центра за промоцију науке гостовао је два дана у Суботици. Десет различитих средњих школа довело је одабране групе ђака у хотел Галерију, у чијем је атријуму био смештен планетаријум, где су имали прилику да слушају предавања и гледају интерактивне пројекције које обрађују теме из области астрофизике и космологије.

Смедерево

ОШ ”Јован Цвијић”

15.05.-18.05.2013.

Број посетилаца: 1200

Основна школа ”Јован Цвијић” из Смедерева била је овогодишњи домаћин републичког такмичења из географије за ученике основних школа. Као посебно изненађење, сви учесници такмичења су присуствовали планетаријумским пројекцијама, али ни ученици саме школе нису били изостављени. Четвородневна посета била је довољна да пројекције види чак 1200 ученика из читаве  републике Србије.

Лазаревац

ОШ ”Дуле Караклајић”

20.05.-22.05.2013.

Број посетилаца: 800

Лазаревац је изразио интересовање за популаризацију науке првенствено кроз иницијативу основне школе ”Дуле Караклајић”, у којој је планетаријум Центра за промоцију науке гостовао три дана. 800 основаца се упознало са лепотама ноћног неба и сунчевог система, а тим Центра за промоцију науке остао је одушевљен ентузијазмом и жељом за знањем ученика ове школе.

Лозница

Центар за културу ”Вук Караџић”

23.05.2013.

Број посетилаца: 300

Као подршку традиционалној, ануалној манифестацији Ђачки Вуков сабор, организатори ове прославе су позвали у госте и Центар за промоцију науке. У координацији Центра за културу ”Вук Караџић”, мобилни планетаријум су посетили ученици основне школе ”Анте Богићевић”, а једнодневни астрономски програм био је само делић богатог садржаја ове важне прославе за Лозницу, и за читаву Србију.

Врање

ОШ Бранко Радичевић

4. и 5.06.2013.

Број посетилаца: 650

Основна школа Бранко Радичевић је организовала дводневну посету мобилног планетаријума, па су сви ученици могли да присуствују пројекцијама. Особље школе је једну пројекцију уприличило и за госте из локалних институција.

Ивањица

НУРДОР, Камп љубави и наде

9.08.2013.

Број посетилаца: 100

На овогодишњем Кампу љубави и наде, који организује НУРДОР (Национално удружење родитеља деце оболеле од рака), Центар за промоцију науке је реализовао волонтерску акцију и малишане обрадовао пројекцијама у мобилном планетаријуму.

Запослени у ЦПН-у, као и велики број волонтера, отишли су у Ивањицу и поделили лепоте свемира са децом која се опорављају од рака, као и са њиховим родитељима.

Рашка

Рашке духовне свечаности

16.08.2013.

Број посетилаца: 300

Центар за промоцију науке је други пут по реду био гост Рашких духовних свечаности. У петак, 16. августа, у Галерији Центра за културу „Градац“ одржана је трибина на тему вештачке интелигенције. Ове године ЦПН се поред трибинског програма на познатој локалној манифестацији представио и са мобилним планетаријумом.

Ужице

Прва основна школа краља Петра II

2.09.2013.

Број посетилаца: 200

Поводом почетка школске године, а у складу са вишегодишњом традицијом коју лист Данас из Ужица спроводи за своје грађане, ученици Прве основне школе краља Петра II из Ужица, као и њихови наставници али и чланови градске канцеларије, имали су прилику да присуствују пројекцијама у мобилном планетаријуму Центра за промоцију науке.

Око две стотине посетилаца уживало је у причама о свемиру и интерактивним пројекцијама у сферном биоскопу, који је био постављен у градској спортској хали Велики Парк.

Кикинда

”Мамут фест”, Народни музеј Кикинда

6. и 7.09.2013.

Број посетилаца: 500

Кикинда jе 6. и 7. септембра традиционално обележила годишњицу открића чувеног кикиндског мамута. Манифестациjа „Мамут фест“ већ седми пут за редом омогућава грађанима Кикинде да очуваjу, и са остатком земље и света поделе ово важно природно и историjско наслеђе.

Дечиjи фестивал „Мамут фест“ jе ове године са своjим мобилним планетариjумом посетио и Центар за промоциjу науке. У два дана фестивала, планетариjумским проjекциjама jе присуствовало 500 посетилаца. Првог дана jе ЦПН угостио школарце, коjи су долазили у организованим, школским посетама, док су другог дана фестивала сви заинтересовани грађани могли да истраже свемир под куполом планетариjума. Интересовање грађана било jе огромно, и Центар за промоциjу науке jе провео два веома приjатна и заузета дана упознаjући Кикинђане са лепотама свемира.

Коњарник

ОШ ”Стеван Синђелић”

18.09.2013.

Број посетилаца: 350

Основна школа ”Стеван Синђелић” са београдске општине Коњарник, обрадовала је ученике нижих разреда пројекцијама у ЦПН планетаријуму.

Подгорица, Црна Гора

Фестивал науке ”Отворени дани науке”

23-27.09.2013.

Број посетилаца: 1500

ЦПН је посетиофестивал науке у Подгорици и представио се мобилним планетаријумом, као и великом математичком изложбом и интерактивним експонатима из математике и физике. Планетаријум је био стациониран у тржном центру Делта Сити. Интересовање је било огромно, а 1500 најсрећнијих посетилаца је успело да резервише своја места на планетаријумским пројекцијама.

Планетаријум је гостовао укупно 5 дана, а свој пут по Црној Гори окончао у Тивту, наредног викенда.

Тиват, Црна Гора

Порто Монтенегро, Музеј поморског насљеђа

28-29.09.2013.

Број посетилаца: 500

”Отворени викенд науке”, организован у Порто Монтенегру у Тивту, био је својеврсни наставак фестивала науке ”Отворени дани науке” из Подгорице. ЦПН мобилни планетаријум је био смештен у позоришту управне зграде компаније Маринас, а током два дивна дана проведена у Тивту, планетаријум је посетило 500 посетилаца.

Калуђерица

ОШ ”Милоје Васић”

16-17.10.2013.

Број посетилаца: 500

Основна школа ”Милоје Васић” је била домаћин ЦПН мобилном тиму током два дана.

Панчево

ОШ ”Јован Јовановић Змај”

28-29.10.2013.

Број посетилаца: 270

Током дводневне посете Панчеву, 270 малишана је прошло кроз мобилни планетаријум Центра за промоцију науке.

Ово није први пут да је ЦПН посетио Панчево. ОШ „Борислав Браца Петров“ је тек друга по реду посета коју је ЦПН планетаријум остварио на самом почетку својих путовања.

Бањалука, Република Српска

Фестивал науке

6-7.11.2013.

Број посетилаца: 500

Министарство науке и технологиjе Републике Српске организовало jе трећи по реду Фестивал науке у Банском двору у Бањалуци, у циљу популаризациjе науке и научног рада, али и промоциjе младих истраживача и иноватора.

Центар за промоцију науке је омогућио ученицима основних и средњих школа Републике Српске да посете мобилни планетаријум. Интересовање је било изузетно, па је 500 школараца присуствовало интерактивним пројекцијама на којима су се упознали са лепотама универзума, астрономијом и сродним наукама.

Бор

ОШ „Душан Радовић“

15-17. 11. 2013.

Број посетилаца: 500

Мобилни планетаријум ЦПН-а гостовао је у Бору у оквиру манифестације „Тимочки научни торнадо“ (ТНТ), 16. и 17. новембра. На научној манифестацији, која се у Бору ове године одржава по други пут, стручни предавачи ЦПН-а су посетиоце током десет пројекција  у Oсновној школи „Душан Радовић“ повели у свет истраживања небеских појава и свемирских тајни.

Гостовање мобилног планетаријума подржало је локално друштво Млади истраживачи Бора, као и Астрономско друштво Бор. Током два дана, планетаријум je посетило преко 500 ученика и грађана Бора, Неготина, Зајечара и околних места.

Батајница

ОШ ”Бранко Радичевић”

20.11.2013.

Број посетилаца: 250

Након посете основној школи ”Светислав Голубовић Митраљета” из Батајнице, ЦПН се враћа, овог пута, да би школарцима из основне школе ”Бранко Радичевић” одржао 5 пројекција о астрономији и свим њеним занимљивостима.

Миријево

ОШ ”Деспот Стефан Лазаревић”

23.11.2013.

Број посетилаца: 150

У Основној школи „Деспот Стефан Лазаревић“ у Београду, 23. новембра одржао се трећи по реду школски фестивал науке под називом „На младима свет остаје“.  Центар за промоцију науке омогућио је посетиоцима фестивала да уживају у пројекцијама мобилног планетаријума.

Иницијатор фестивала је некадашњи ученик ОШ „Деспот Стефан Лазаревић“, а сада ђак Математичке гиманзије Јован Марков.

Прибој

Гимназија

16-20.12. 2013

Број посетилаца: 1300

Школарци у Општини Прибој имали су прилику да уживају у пројекцијама мобилног планетаријума ЦПН-а од 16. до 20 децембра. Током пет дана, у спортској сали Гимназије у Прибоју одржано је 25 пројекција дигиталног звезданог неба, уз бесплатан улаз.

Организатор и покровитељ гостовања ЦПН-а у Општини Прибој била је градска управа. Овај леп поклон обрадовао је преко 1300 школараца и грађана Прибоја, који су имали прилику да се, уз стручне предаваче, упознају са разноврсним астрономским феноменима и тајнама универзума.

Краљево

ОШ ”IV краљевачки батаљон”

10-14.02.2014

Број посетилаца: 1000

Научни демонстратори отпутовали су у Краљево, где је Центар за промоциjу науке од 11. до 14. фебруара, за ученике Основне школе „4. краљевачки батаљон“, организовао низ интерактивних активности.

Основци имају прилику да присуствуjу проjекциjама у ЦПН мобилном планетариjуму и упознаjу се са чудесним универзумом, астрономиjом, звездама, планетама и местом наше Земље у космосу.

Осим планетариjума, ЦПН ће током четири дана у Краљеву држати научнопопуларне радионице за децу из области психологиjе и физике. Радионица из психологиjе зове се „Шта имамо између ушиjу“, а из физике „Електро бубе“.

Лазаревац

ОШ ”Кнез Лазар”

27-28.02.2014.

Број посетилаца: 500

Мобилни планетаријум Центра за промоцију науке био је на дводневој турнеји у Основној школи “Кнез Лазар” у Лазаревцу 27. и 28. фебруара. Ово је друго гостовање Центра за промоцију науке у овој општини.

Свакога дана организовано је пет пројекција којима је присуствовало око 500 ученика, уз стручно вођење ЦПН демонстратора. Ученици су се упознали са звезданим небом и феноменима везаним за свемир: местом Земље у свемиру, особеностима земљиних суседа, галаксијама, објектима дубоког неба, разним сазвежђима и другим феноменима.

Пожега

Фестивал науке ”Гимфест”

2.03.2014.

Број посетилаца: 250

Ученици гимназиjе Свети Сава из Пожеге, успешно су организовали шести по реду фестивал науке и уметности ”Гимфест”.

Фестивал jе одржан 2. марта, у траjању од 11 до 19 часова. Посетиоци су бесплатно могли да посете интерактивне поставке коjе су приближавале науку, али и уметност, свима коjи су били заинтересовани да науче више.

Центар за промоцију науке представио се ЦПН мобилним планетаријумом. Овом приликом се 250 ученика из Пожеге упознало са најзанимљивијим астрономским феноменима, звездама, планетама и тајнама дубоког свемира.

Дневник из ЦЕРН-а