Открића

Рог краљице Амидале

Откриће необичне праисторијске животиње, чији рог подсећа на фризуру краљице из филма Ратови звезда, затворило дебату дугу десет година

Текст: Невена Грубач

Да су научници често љубитељи научне фантастике, потврђуjе и недавно откриће необичне праисториjске животиње, пригодно назване Xenokeryx amidalae – Амидалин необични рог. Рог овог биљоjеда, коjи растом подсећа на jелена, подсетио jе палеонтологе коjи су га открили на фризуру коjу jе краљица планете Набу, Амидала, носила у првоj епизоди филма Ратови звезда.

Мужjаци су имали два омања рога близу ушиjу, налик данашњим жирафама, али и jедан већи на потиљку, у облику слова Т. Упадљиви сабљолики очњаци наjвероватниjе су служили за застрашивање конкуренциjе, док су женке еволуирале без ових упечатљивих атрибута.

Откриће ове животиње, коjа jе своj век проводила у травнатим, речним долинама, у друштву носорога, слонова и крокодила, омогућило jе палеонтолозима да коначно лоцираjу место изумрле врсте зване палеомерициди, коjоj припада и Xenokeryx amidalae, на породичном стаблу преживара. На оваj начин затворена jе дебата коjа jе траjала децениjу.

ОТКРИЋА

Свакога дана се у свету објави више хиљада нових открића. Која од њих су заиста битна? Која мењају научну парадигму? И како разумети шта се заправо дешава на научним фронтовима?

Истражите текстове из рубрике ОТКРИЋА.