Zvezdarijum

Istorijsko prizemljenje

Raketa Falcon 9 američke kompanije Spacex uspešno je prizemljena nakon tri neuspešna pokušaja

Raketa Falcon 9 američke kompanije Spacex je u ponedeljak uveče uspešno prizemljena u Kejp Kanaveralu na Floridi. Nakon uspeha letelice Blue Origin, koja je uspešno napustila atmosferu i bez dostizanja orbite spustila se na Zemlju, Falcon 9 je postala druga svemirska letelica u istoriji koja se može upotrebiti više puta. Nakon dva neuspešna pokušaja prizemljenja i jednog neuspešnog lansiranja, Falcon 9 je iz orbite vraćena na Zemlju što pruža velike pogodnosti u korišćenju ove rakete za prevoz na liniji SAD – Zemljina orbita.

Osnivač Spacex -a, Ilon Mask, nakon ovog uspeha rekao je da mogućnost ove rakete da se vrati na Zemlju i ponovo se iskoristi može značajno da smanji troškove njegove kompanije.

Ovaj tip rakete, koji je razvio Spacex, već je jednom ušao u istoriju 2012. godine. Tada je prvi put letelica privatne kompanije stupila u kontakt sa Međunarodnom svemirskom stanicom. Od tada je Falcon 9 tri puta isporučivao i vraćao teret, a sledeći cilj je prevoz ljudi.

ZVEZDARIJUM

Od prvih teleskopa do kolonija na Mesecu. Kako, kada, gde i zašto su ljudi otkrivali svemir? Ko su pioniri astronautike? Kako izgledaju poslednja dostignuća u osvajanju kosmosa?

Istražite više ZVEZDARIJUM.