Звездаријум

Историјско приземљење

Ракета Falcon 9 америчке компаније Spacex успешно је приземљена након три неуспешна покушаја

Ракета Falcon 9 америчке компаније Spacex је у понедељак увече успешно приземљена у Кејп Канавералу на Флориди. Након успеха летелице Blue Origin, која је успешно напустила атмосферу и без достизања орбите спустила се на Земљу, Falcon 9 је постала друга свемирска летелица у историји која се може употребити више пута. Након два неуспешна покушаја приземљења и једног неуспешног лансирања, Falcon 9 је из орбите враћена на Земљу што пружа велике погодности у коришћењу ове ракете за превоз на линији САД – Земљина орбита.

Оснивач Spacex -а, Илон Маск, након овог успеха рекао је да могућност ове ракете да се врати на Земљу и поново се искористи може значајно да смањи трошкове његове компаније.

Овај тип ракете, који је развио Spacex, већ је једном ушао у историју 2012. године. Тада је први пут летелица приватне компаније ступила у контакт са Међународном свемирском станицом. Од тада је Falcon 9 три пута испоручивао и враћао терет, а следећи циљ је превоз људи.

ЗВЕЗДАРИЈУМ

Од првих телескопа до колонија на Месецу. Како, када, где и зашто су људи откривали свемир? Ко су пионири астронаутике? Како изгледају последња достигнућа у освајању космоса?

Истражите више ЗВЕЗДАРИЈУМ.