Десет година ЦЕРН-овог часа “Masterclass“ привлачи преко 10.000 средњошколаца широм света

Kao и сваке године, и овог пролећа, од 12. марта до 12. априла, одржава се Међународни час научног института ЦЕРН – “Мasterclass. Oни пружају једниствену прилику средњошколцима да на један дан постану физичари елементарних честица и анализирају реалне податке сакупљене на експериментима ЦЕРН-овог Великог хадронског сударача LHC-а.

Овогодишњи међународни часови, којима ће се обележити десет година од оснивања манифестације, привући ће више од 10.000 ученика средњих школа из 40 земаља. У Србији се “Мasterclass“ одржава 1. априла на Физичком факултету Универзитета у Београду и 5. априла на Природно-математичком факултету у Новом Саду, а намењен је најуспешнијим ђацима завршне године средњих школа.

Идеја програма је да омогући ученицима да раде као прави научници. Међународни час је јединствена прилика да ученици раде раме уз раме са научницима и искусе како изгледају модерна истраживања у области физике.

Главна атракција је, наравно, лов на Хигсов бозон. Средњошколцима се стављају на располагање реални подаци за ситуацију у којој је произведен Хигсов бозон како би трагали за овом ретком и доскора неухватљивом честицом врло кратког живота. Пред сам крај истраживачког дана, ученици ће путем видео-везе ступити у контакт са истраживачима из ЦЕРН-а или Fermilab-а (Илиној, САД), као и са групама средњошколаца из других земаља, како би једни другима презентовали резултате свог мини истраживања.

Научници на око 200 универзитета и лабораторија у 40 земаља широм света ће организовати међународни “Masterclass” у својим матичним институцијама, а ове године ће бити укључени и нови учесници из Чилеа, Јамајке, Еквадора и Мексика.

Подршку при организацији ЦЕРН-овог Међународног часа у Србији дао је и Центар за промоцију науке.

Истражите више о ЦЕРН-овом “Masterclass-u“ или пошаљите пријаву.