Гејминг викенд званично је отворен у петак када је Милош Ђуричанин, директор стратегије Нордеус фондације поздравио такмичаре и подсетио које су све активности у оквиру Маја месеца математике претходиле овом викенду, а онда се присутнима обратио и Никола Митић, генерални директор гејминг студија Playstudios Europe који подржава овогодишњи гејминг викенд: „Значај Гејм џема је велики за заједницу, а циљ самог такмичења није победити, већ завршити игру – дружити се, упознати се са другима, поделити искуства.” Никола је позвао учеснике да поделе своја очекивања од учешћа у гејминг викенду. Нова искуства, дружење са другим тимовима, проналажење ментора за улазак у гејминг индустрију, долажење до иновативних идеја, били су само неки од одговора које су дали студенти и средњошколци из Београда, Новог Сада, Крагујевца, Ниша, састављени у тимове.
Организациони тим гејминг викенда кога чине Нордеус фондација, Playstudios Europe и Центар за промоцију науке побринуо се да учесници имају све неопходне услове за рад, интеракцију и забаву. Тако је такмичење било пропраћено и забавним садржајима за учеснике.
Мотивационо предавање, сајам инди игара, изложба интерактивне уметности
Након отварања манифестације, уследило је мотивационо предавање Мајкла Мовела, гејминг стручњака из Велике Британије, о ретро играма чији садржаји су и данас инспирација за стварање модерних, сложенијих видео игара. Ово је био одличан увод за почетак 48-часовног такмичења у Дорћол Плацу. Чак ни временске неприлике нису реметиле фокусираност 12 такмичарских тимова који су предано и еуфорично даноноћно радили на развоју својих игара, као ни сјајну атмосферу дискусије, дружења, смеха и позитивне енергије. Подршку у томе да идеје постану игре пружали су им ментори из компанија Playstudios Europe, Нордеус и Мad Head Games.
У суботу, поред такмичења, у Дорћол Плацу био је организован и сајам инди игара, као и изложба интерактивне уметности, кроз проширену реалност (augmented reality), Техноарт и Графичко-медијске средње школе.
У Србији постоји неколицина младих гејминг студија који се налазе у почетној фази рада и развоја и стварања видео игара, а њих шест – Phobos studio, Tectonic Game Studio, Raigon, Music Box Plus, Excidio, Remote Human – имали су прилику да у оквиру М3 гејминг викенда прикажу на чему раде и размене утиске са посетиоцима, али и „ветеранима“ гејминг индустрије.
Чије идеје ће бити имплементиране у нови Тетрис?
У склопу Маја месеца математике и М3 гејминг викенда у суботу је одржана и додела награда за конкурс „Тетрис из моје маште“ који је покренуо Playstudios Europe, када су проглашени и млади победници који су својим идејама допринели развоју нове и унапређене верзије, ове легендарне видео-игре. Прво место освојио је Александар Кежић, ученик 3. разреда Гимназије „Јован Јовановић Змај“ у Новом Саду, на другом месту је Антон Бојић, ученик 3. разреда основне школе из Панчева, a треће место освојила је Марија Добродолац, која похађа други разред Средње графичке школе у Београду.
Проглашени победници 48-часовног такмичења у изради видео-игара
У конкуренцији је било 12 тимова, односно више од 60 младих људи, а жири у саставу Данијела Вучићевић из Центра за промоцију науке, Марко Црњански из Нетокрације, Марија Илић из Српске гејминг асоцијације, Никола Митић из Playstudios Europe, Иван Корокнаи из Phobos студија, Дарко Андонов из Нордеуса бирали су најбоље решење на основу критеријума: забава и игривост, тема, иновативност, графика.
Они који су у највећој мери испунили све услове и проглашени су победницима и чине четворочлани тим Kupljeni WinRAR су студенти Факултета организационих наука и Високе школе за IT: Лазар Цветковић Теодора Ћопић, Димитрије Протић и Милан Вукашиновић.
„Ово је било супер искуство, могућност да изађемо из зоне комфора, развијамо се, упознајемо нове људе и дружимо”, рекао је члан тима Лазар, а Димитрије је додао :„Уз тимски дух успели смо да за кратак временски рок направимо игрицу, а знамо да се видео игре не праве за два дана”.
Друга награда отишла је у руке тима Bangag, а треће место су освојили Trigger igrači. Ова три тима као награде су добили ретро конзоле, а жири је специјалне награде за најпосвећеније тимове који су све време стварали из Дорћол плаца уз неколико сати сна на лејзи-беговима, чак и када је невреме са грмљавином накратко изазвало нестанак струје, доделио тимовима LMAO и Ed Širan i Džindžeri. Сви учесници Гејм-џема имаће и могућност да посете гејминг компаније Нордеус и Playstudios Europe и размене утиске са колегама које су дуго у индустрији.
Више детаља о програму манифестације Мај месец математике можете наћи на порталу.