Zahvaljujući knjizi „Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga“, 46 ogleda koji su donedavno bili rezervisani isključivo za istraživače i studente prestižnih svetskih univerziteta i instituta, od sada će biti dostupni i našim srednjoškolcima. Srpsko izdanje prošireno je sa pet novih eksperimenata, posebno namenjenih našim nastavnicima i učenicima, koje je tim istraživača, predvođen Gregom Gejdžom, u partnerstvu sa Centrom za promociju nauke, Nordeus fondacijom i Ambasadom Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji osmislio i razvio tokom leta 2023. godine  u Naučnom klubu CPN-a, u Beogradu.

Ovaj izdavački poduhvat deo je šireg cilja Grupe za obrazovanje, koju čine Centar za promociju nauke, Nordeus fondacija, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija“ – da se znanja i veštine koje su neophodne za bolje razumevanje sveta i razvoj karijere u savremenom društvu trajno integrišu u obrazovne procese u Srbiji.

U utorak, 12. marta, od 18 časova, u Svečanoj sali Prve beogradske gimnazije, biće organizovana promocija knjige „Kako vaš mozak radi“, kao i panel-diskusija u kojoj će učestvovati:

• autor knjige Greg Gejdž;
  • savetnica za poslove međunarodne saradnje CPN-a Katarina Stekić;
  • direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije Miloš Đuričanin i;
  • polaznica Letnje škole neuronauka i doktorantkinja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Milica Manojlović.

Dobro došli! Molimo vas da svoje prisustvo potvrdite na pr@cpn.rs ili na 011 24 00 260.

Neuronauka je relativno mlada naučna oblast koja podrazumeva interdisciplinarni pristup i angažovanje inženjera, biologa, fizičara, lekara, ali i psihologa i filozofa – kako bi mnogobrojne zagonetke u vezi sa funkcionisanjem našeg mozga bile odgonetnute. Letnja škola pokazala je da postoji potreba za praktičnim obrazovanjem iz neuronauka na nivou srednje škole, budući da su se do sada studenti u Srbiji sa konceptima neuronauka upoznavali tek na univerzitetetima.

Detalj sa Letnje škole neuronauka i našem Naučnom klubu

Uz prošireno srpsko izdanje, koju je izdao prestižni MIT Press, u saradnji sa Gregom Gejdžom, osmišljen je i poseban edukativan program za naše nastavnike i učenike, a obezbeđena je i „uradi sam“ laboratorijska oprema, kako bi u svim srednjim školama u Srbiji koje imaju Mejkers labove, buduće generacije mogle nesmetano da sprovode neuronaučna istraživanja i produbljuju saznanja o ljudskom mozgu.