UNDP је упутио позив стручњацима и академској заједници за прикупљање података како би се боље разумео процес смањивања броја становника у Србији
Шта процес депопулације значи за Србију? Који су развојни утицаји и прилике које овај процес може произвести? Како алтернативни извори података могу да се искористе да бисмо се на другачији начин бавили питањем депопулације? UNDP је упутио позив стручњацима и академској заједници да учествују у откривању алтернативних извора података неопходних за дубље разумевање процеса смањивања броја становника.
Иако често слушамо о изазовима које намеће раст светске популације, земље у источној Европи и на Балкану сусрећу се са другачијим изазовом – процесом депопулације. Србија се већ деценијама суочава са демографским променама које су узроковане различитим факторима. Предвиђања кажу да би земља могла да изгуби четвртину своје популације за шест деценија.
Коришћење алтернативних извора података може да буде од великог значаја за испитивање процеса депопулације на нов начин, заједно са традиционалним прикупљањем података кроз пописе и упитнике. Неки од могућих алтернативних извора података јесу јавна комунална предузећа, провајдери сателитских снимака, телекомуникациони оператори, Google trends, друштвене мреже, трговачки ланци: продаја основних потрепштина у одређеним деловима земље, компаније које се баве услугама транспорта или други алтернативни подаци који осветљавају породичну динамику, економски развој и друштвену мобилност.
Кроз сарадњу аналитичара података, академских истраживача и стручњака у пољу нових технологија, учесници изазова допринеће идентификовању нових прилика за сагледавање процеса депопулације, даће нове увиде у тај изазов и помоћи ће онима који се баве решавањем проблема смањивања броја становника у Србији.
Једна или више најбољих идеја биће награђене, а укупан износ средстава која су обезбеђена за развој решења је 40.000 долара. Ко може да се пријави? Сви заинтересовани, укључујући невладине организације, компаније, истраживачке институте и појединце, су позвани да се прикључе изазову тако што ће испунити формулар на овом линку.
Пријава на овај изазов одвија се у две фазе. Током прве фазе, потребно је да објасните идеју и податке које планирате да користите. Рок за слање те иницијалне идеје је 29. фебруар. Након оцене пристиглих пријава, одабране идеје иду у другу фазу изазова, у којој тражимо више детаља о приступу, саставу тима и буџету потребном за реализацију идеје.
Више детаља можете пронаћи на овом линку.