Посетиоци ће бити у прилици да доживе Београдску тврђаву на другачији начин: истраживаћемо прошлост, садашњост и будућност, кроз игру, шетњу и дизајн! Чекамо вас код Музичког павиљона, који се у петак претвара у Павиљон за научна истраживања, и крећемо на замишљено путовање кроз добро познате стазе наше тврђаве истражујући биљни и животињски свет и геологију.

Са идејом да што више посетилаца укључимо у изазове са којима се наши истраживачи и истраживачице сусрећу сваког дана, применићемо иновативан концепт „грађанске науке“ (енг. citizen science), који подразумева да ви, наши посетиоци, заједно са истраживачима адресирате одређени проблем кроз прикупљање и анализирање података, као и интерпретацију самих резултата. Након прикупљених података, у нашем павиљону правићемо мапу биодиверзитета Калемегдана, а на основу добијених резултата осмишљавати и акције деловања.

Кроз пројекат са нашим сарадницима из Српског геолошког друштва сазнаћемо који се то камен из средњoвековног доба налази на Калемегдану, а који je кречњак део спруда који се пружа са најлепше тачке Београдске тврђаве? Такође, пројекат има за циљ да усмери и подстакне интересовање девојчица од 13 до 18 година за студије геонаука и сродних инжењерских дисциплина.

У паузама од научне шетње са нашим истраживачима, припремили смо једну посластицу – игру „Не љути се човече“, која је развијена у оквиру Мејкерс спејса Центра за промоцију науке. Аутор и дизајнер игре је Бојан Драгутиновић. Игра је инспирисана простором Београдске тврђаве, те је  одатле подлога за игру шестоугаона и садржи шест чувених капија. Игра ће вас подсетити на игру коју познајете из детињства, али је заправо комплекснија. Циљ је довести све фигурице са почетног положаја до њихових места на цитадели, крећући се пољима у смеру назначеном стрелицама на табли.