Придружите нам се на најзабавнијој ЦПН трибини ове године, у среду, 24. децембра, у СКЦ-у!

Новогодишња трибина Центра за промоцију науке „Одисеја у свемиру“ биће одржана у Великој сали Студентског културног центра у среду, 24. децембра, у 19 часова.

Последња овогодишња трибина посвећена је свемирској култури која у нашој јавности није много присутна, али интересује, надахњује и инспирише бројне поклонике.

У јеку нових продора у астронаутици, лансирања Ориона, мисије Розета, кинеског космичког програма и прича о одласку првих људи у бесповратну мисију на Марс, о овим више него узбудљивим темама говориће звезде досадашњих ЦПН трибина.

Свемир је ове године био значајна тема у светској култури. Зато ће се, након премијере филма Интерстелар Кристофера Нолана, који је изазвао пажњу публике широм света и који су критичари поредили са култном Кјубриковом 2001: Одисејом у свемиру, новогодишња трибина бавити и филмом.

Свемир је, такође, обележио и науку у 2014. години. Зато ће учесници ЦПН трибине причати о последњим достигнућима у истраживању свемира, попут слетања на комету и осврнути се на нова питања која су се након тога отворила за човечанство у бројним научним областима.

Одисеја и Интерстелар

Одисеја Стенлија Кјубрика је написана и снимљена пре него што је човек зaкорачио на Месец. Кроз дело се провлаче мотиви далеких путовања кроз свемир и многи други о којима је требало размислити пре самог писања дела тврде научне фантастике. По много чему специфична, Одисеја је предмет дебата и анализирања у различитим сферама друштва. Ноланов овогодишњи хит Интерстелар у научнопопуларним круговима готово да је постао класик и пре него што је засијао на биоскопским платнима. Идеја филма, о потребама човечанства да напусти планету коју је скоро потрошило, настала је баш на основу бројних мисија светских свемирских асоцијација у потрази за насељивим планетама.

ЦПН трибина

„Одисеја у свемиру“

Среда, 24. децембар, 19 часова
Велика сала Студентског културног центра

Учесници:

• др Милан Ћирковић, Астрономска опсерваторија Београд
  • Никола Божић, Истраживачка станица Петница
  • др Оливер Тошковић, Лабораторија за експерименталну психологију Филозофског факултета, Београд
  • др Саша Марковић, публициста специјализован за астронаутику, „Време“

Модератор:

• Слободан Бубњевић, уредник Комуникација ЦПН-а

Одакле долазе гравитациони таласи?
Личне звездане мапе