У Центру

Математика, плес, ТикТок или како се учи телом?

Осмишљавање садржаја за ТикТок током трајања манифестације М3 подстакло нас је да размислимо о научној комуникацији и начину на који се научне идеје могу представити у овом забавном и веома кратком формату

Овог маја манифестација Мај месец математике, М3 2020, одвијала се у виртуелном свету бројних платфоми, интернет страница и друштвених мрежа. Захваљујући мерама смањеног кретања у реалном свету услед пандемије, истражили смо кретање у виртуелном свету. Тако смо пронашли алате који математику доносе у приватне просторе, у дружење са породицом или пријатељима, па и у самостално листање вести или забавних клипова. 

Тема овог М3 били су управо покрет и математика па је кроз припрему плесног перформанса са Станицом – сервисом за савремени плес рођена идеја да покренемо и геометријско-плесни изазов на друштвеној мрежи ТикТок. Ово је једна од најбрже растућих друштвених мрежа данашњице, седма је на листи најпреузиманијих апликација у протеклој декади. Осмишљен као платформа непрестане забаве на којој се кратки смешни клипови плеса, певања или разговора брзо смењују (најчешће од 15 до 60 секунди), ТикТок је као савршена машина за привлачење пажње. Kао и обично, овакве новотарије прво открију најмлађи, па је тако и ТикТок постао део дечјег света веома брзо. Деца су свакако наша главна публика па је сасвим природно било да Центар за промоцију науке почне да плеше, пева, смеје се и ствара науку на ТикТоку. 

Осмишљавање садржаја за ТикТок подстакло нас је да размислимо о научној комуникацији, нашој публици и начину на који се научне идеје могу представити у овом забавном и веома кратком формату. То је свакако било веома тешко, али и веома подстицајно. Размишљали смо шта је то суштина научне комуникације и како спојити популарну културу са научним појмовима.

#tačkapravaravanchallenge осмислили смо са наставницом математике Наталијом Будински. Изазов су започели сјајни плесачи из Станице – сервиса за савремени плес, са својим тумачењима ових основних геометријских појмова. Шта одређује праву, шта одређује раван, како се то може приказати сопственим телом и уз коју музику? Kакву атмосферу геометрија уноси и како да своје разумевање прикажемо другима, била су питања на која су они успешно одговорили. Убрзо су се деца и њихове породице укључили и делили са нама своје снимке. 

Овим изазовом позивамо све да уз музику и покрете које сами осмисле тумаче основне геометријске појмове тачку, праву и раван, али могу и да снимају дуете и усаглашавају кореографије са постојећим. На овој мрежи много је имитирања постојећих садржаја па желимо да помало изазовемо уобичајено понашање на ТикТоку као и уобичајен приступ математици. Желимо и да подстакнемо учење сопственим телом, учење које не мора да  се вербализује нити у потпуности когнитивно разуме, нека то буде учење које осећамо и које нас чини срећним. Шта више пожелети од учења математике?

У току маја развијено је 26 кореографија плеса који приказују тачку, праву и раван, а они су прегледани више од 1500 пута. Настављамо да плешемо и током лета, изазов ће трајати до краја септембра, а сваког месеца наградићемо снимке који су имали највише „свиђања“. Видимо се на ТикТоку!

 

   

 

Истражите друге текстове:


Grb Republike Srbije
ecsite nsta eusea astc

ЦПН
Улица краља Петра 46
11000 Београд
Република Србија
+381 11 24 00 260
centar@cpn.rs